Recenzja książki Metafora w marketingu

W tym tygodniu chcielibyśmy rozpocząć cotygodniowy cykl recenzji książek dla menedżerów sprzedaży. Co piątek będziemy publikować opinie o książkach, które naszym zdaniem warte są przeczytania i mogą być skutecznym narzędziem dla kadry menedżerskiej. Dziś pierwsza odsłona!

 
„Metafora w marketingu”
Autorzy: Gerald Zaltman i Lindsay Zaltman
 
„Metafora w marketingu” to interesująca pozycja na rynku wydawniczym, prezentująca, jak w niestandardowy sposób odczytywać prawdziwe potrzeby klienta. W odróżnieniu od innych książek dotyczących marketingu, skupia się na tym, co nieświadome dla konsumenta, na prawdziwym obrazie wartości i potrzeb ludzkich, które nie są komunikowane w bezpośredni sposób.
 
„Metafora w marketingu” przedstawia koncepcję, według której ludzkie myślenie oparte jest na ukrytych metaforach, reprezentujących systemy wartości. Rozpoznając i odpowiednio interpretując metafory, można odczytać autentyczne potrzeby klienta, nawet te, których sam sobie nie uświadamia. Autorzy opisują jak wgląd w naturę ludzkiej nieświadomości może pomóc osiągnąć cele sprzedażowe. Zwracają uwagę na fakt, iż przy sprzedaży należy skupić się na postrzeganiu pewnych usług czy produktów nie poprzez ich cechy funkcjonalne, ale poprzez spełnianie głębszych potrzeb klientów. 
„Metafora w marketingu” jest książką łączącą w sobie elementy marketingu, psychologii i socjologii. Opiera się na autentycznych przykładach kampanii wiodących firm na świecie, wzbogaconych o szczegółową analizę, co pozwala jasno zrozumieć tezy autorów.
 
Ksiązka jest przede wszystkim skierowana do osób projektujących kampanie reklamowe, kreujących nowe produkty. Jest przeznaczona dla menedżerów wyższego szczebla, mających szersze spojrzenie na sprzedaż produktów i usług, a także maja wpływ na techniki ich sprzedaży.


Szczegóły dostępne są tutaj