Recenzja książki Maszynka do zarabiania pieniędzy – Richard Klapholz , Alex Klarman

Maszynka do zarabiania pieniędzy

Autorzy: Richard Klapholz , Alex Klarman



„Maszynka do zarabiania pieniędzy” to pozycja skierowana do osób pełniących funkcje kierownicze w firmie. Książka, reklamowana jest jako prosty przepis na to, jak zwiększyć skuteczność i efektywność, a także zyski w firmie, stosując teorię ograniczeń. 

 
Autorzy, Richard Klapholz i Alex Klarman, przedstawiają, jak poprzez teorię ograniczeń, polegającą na odpowiednim zarządzaniu istniejącymi w firmie ograniczeniami, czyli wąskimi gardłami, można zwiększyć sprzedaż. Jak przekonują autorzy, teoria ograniczeń, stosowana wcześniej w systemach zarządzania procesami i dystrybucji, równie dobrze sprawdza się w dziale sprzedaży. 
 
Wielką zaletą książki oprócz jej ewidentnego przekazu pragmatycznego jest sposób, w jaki została napisana. „Maszynka do zarabiania pieniędzy” nazwana jest przez wydawcę powieścią biznesową i tak jest rzeczywiście. Książka ma formę dziennika, gdzie nowo mianowany Wiceprezes ds. Sprzedaży opisuje swój sposób na radzenie sobie z problemami działu sprzedaży, a za metodę obiera właśnie teorię ograniczeń. Krok po kroku, przedstawione zostają wyzwania, którym musi sprostać, metody, jakie obiera w celu rozwiązania problemów i efekty, jakie one przynoszą. 
Na końcu ksiązki znajduje się aneks, zawierający schematy, wykresy i szablony, które będą pomocne w przypadku chęci wdrożenia metody teorii ograniczeń w dziale sprzedaży. 
 
Książka polecana jest głównie dyrektorom regionalnym i handlowym, gdyż ma ona na celu zmianę podejścia do systemu zarządzania sprzedażą. Nie jest to może złota recepta na sukces w każdej dziedzinie, ale na pewno niezwykle pomocne narzędzie do definiowania problemu i jego likwidacji, a także ciągłego usprawniania przedsiębiorstwa. 



Szczegóły znajdują się tutaj