Recenzja książki Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać
Książka „Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać” idealnie wpisuje się w dzisiejszą sytuację na rynku. Znów mamy do czynienia z pewnym spowolnieniem gospodarczym, co jest nie lada wyzwaniem dla szefów działu sprzedaży.
Zarządzanie ludźmi w czasie recesji wiąże się przede wszystkim ze zmianami. Spada sprzedaż, zmieniają się warunki, u handlowców zmniejsza się motywacja. W takich warunkach, jak przekonują autorzy książki Andrzej Niemczyk i Grzegorz Olak, konieczne jest nieco inne zarządzanie personelem. W książce zaprezentowane zostały najważniejsze elementy, na których należy się skupić, są nimi m.in. odpowiednia rekrutacja, system motywacyjny, właściwe narzędzia, specjalnie dobrany styl zarządzania, umiejętność wprowadzania zmian i komunikowania ich swoim zespołom, rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji. Osobny rozdziała poświęcony jest zarządzaniem w branży FMCG, tak więc dla osób którzy pracują w tej dziedzinie, powinna być to obowiązkowa pozycja w biblioteczce.
Jednym największych atutów tej pozycji, jest fakt, iż została ona napisana w polskich warunkach i przez polskich autorów. Czytając ją można mieć pewność, iż odnosi się ona dokładnie do sytuacji, w jakiej znajdujemy się w naszym kraju.
Książkę zilustrowano wieloma przykładami, które są opatrzone odpowiednimi komentarzami, przez co jest przejrzysta i łatwa w odbiorze. Polecamy tę książkę osobom z wyższej kadry menedżerskiej, zwłaszcza teraz, gdy tak wiele mówi się o recesji.
Książka do zakupienia jest tutaj