Recenzja książki Jak rozmawiać z klientami

W tym tygodniu przygotowaliśmy recenzję książki z zakresu tematu miesiąca Menedżera Sprzedaży – komunikacji. „Jak rozmawiać z klientem”, to pozycja przeznaczona dla handlowców i ich bezpośrednich menedżerów. 

 
„Jak rozmawiać z klientem”
Autorzy: Diane Berenbaum, Tom Larkin
 
„Jak rozmawiać z klientem”, to pozycja mająca na celu uświadomienie, jak duże znaczenie w pracy, zwłaszcza handlowca, ma sposób rozmowy z klientem. Jej zadaniem jest zmiana nastawienia i stworzenie odpowiedniej postawy podczas komunikacji z klientem.
 
Autorzy, Diane Berenbaum i Tom Larkin, w swojej książce prezentują formułę MAGIC (Make a Great Impression on the Customer), polegającej na wprowadzeniu odpowiedniej atmosfery rozmowy, poprzez dobre pierwsze wrażenie, zbudowanie zaufania, okazywanie empatii, pozytywne nastawienie, właściwe zwroty i dobór słów, czy ton głosu. W książce  przedstawiono 5 istotnych stopni kontaktu z klientem: mobilizację (nawiązania kontaktu), atmosferę (stworzenie odpowiedniego klimatu rozmowy), ugruntowanie (czyli przejście do sedna sprawy), informację (poinformowanie klienta o dalszym posterowaniu) , aż po cel (zakończenie z myślą o utrzymaniu relacji). Wynikiem tego, jest zaprezentowany zbiór 33 kroków MAGIC.
 
Bardzo istotne w tej pozycji są przykłady i liczne anegdoty, ukazujące zarówno pozytywne jak i negatywne sposoby obsługi klienta. Prezentowane są ćwiczenia, zwroty, jakich należy używać, a także takie zachowania i wyrażenie których należy się bezwzględnie wystrzegać.
 
 „Jak rozmawiać z klientem” w bardzo obrazowy sposób przedstawia jak pozytywne nastawienie można przekuć na sukces w sprzedaży, dlatego też polecana jest przede wszystkim handlowcom, gdyż to oni mają najczęściej bezpośredni kontakt z klientem, a także ich menedżerom.
 
Szczegóły dostępne są tutaj