Recenzja książki Inteligencja emocjonalna w biznesie
“Inteligecja emocjonalna w biznesie”
Praktyczne strategie współpracy z ludźmi
Redan S. Nadler.
“Inteligencja emocjonalna w biznesie” to książka dla tych, którzy chcą zgłębić nie tylko praktyczne techniki zarządzania, ale także skupić się na kierowaniu zespołem poprzez wpływanie i oddziaływanie na osobowość, zachowania społeczne, itp. Temu wszystkiemu może posłużyć właśnie inteligencja emocjonalna, o czym pisze autor – Redan S. Nadler.
Bardzo często ta sfera nie jest postrzegana przez menedżerów jako istotna, czy mająca znaczenie w kierowaniu pracą podwładnych, co nierzadko jest błędem. Inteligencja emocjonalna i to, co z nią związane, może wpłynąć znacząco na zgranie pracowników, ich zaangażowanie i efektywność.
Książka jest połączeniem zagadnień teoretycznych z praktycznymi. Autor wskazuje na cechy i kompetencje, które powinny być rozwijane przez kadrę zarządzającą. Wskazuje na to, w jaki sposób doskonalić pewne umiejętności i jakie wymierne efekty może to przynieść.
Omówione zostały narzędzia i strategie dotyczące poprawy samokontroli emocjonalnej, poprawy wiary w siebie, zdolności komunikacyjnych i sposoby doskonalenia pracy zespołu, a także metody służące rozwijaniu i doskonaleniu innych.
Niekoniecznie jest to książka, którą trzeba przeczytać od deski do deski, pewne rozdziały mogą okazać się bardziej przydatne, inne mniej. Warto jednak zapoznać się z tą pozycją, aby uświadomić sobie, jak istotna jest inteligencja emocjonalna w doskonaleniu zarówno własnych kompetencji jak i w zarządzeniu innymi.
Szczegóły znajdują się tutaj