Każdy kupuje inaczej, czyli jak sprzedać mieszkanie kobiecie, a jak mężczyźnie

img_870
Każdy kupuje inaczej, czyli jak sprzedać mieszkanie kobiecie, a jak mężczyźnie

 

Kupno nowego mieszkania to poważna sprawa, która w pewnym sensie ma zmienić życie nabywcy na lepsze. Wybór nie zawsze jest prosty, zwłaszcza że na rynku nie brakuje korzystnych ofert. Sprzedawcy nieruchomości robią co mogą, jednak nie zawsze udaje im się dotrzeć do potencjalnego klienta. Wielu z nich bardzo często nie zdaje sobie sprawy z odmiennych preferencji, jakie mają osoby o przeciwnej płci. Może warto się chwilę zastanowić, co tak naprawdę przyciąga kobiety a na co uwagę zwracają mężczyźni?

 

Rozważnie czy romantycznie?

 

Nie ulega wątpliwości, że natura kobiet pod wieloma względami różni się od natury mężczyzn. Z tego powodu podczas przeglądania ofert sprzedaży zwracają uwagę na nieco inne aspekty. Sprzedawca powinien wziąć pod uwagę priorytety każdego z osobna, by prezentowane mieszkania dobrze wypadły w ich oczach.

 

Mieszkanie dla niej

 

Ona, jako osoba bardziej emocjonalna, przywiązuje ogromną wagę do szczegółów. Zależy jej na jak największej ilości informacji, które będzie mogła przeanalizować i porównać z wiadomościami, dotyczącymi konkurencyjnych propozycji. Duże znaczenie odegra okolica. Kobieta lubi czuć się bezpiecznie, a przy tym aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym, dlatego chętniej wybiera lokale w centrum albo na spokojnych osiedlach niż w otoczeniu starych, ponurych blokowisk, gdzie strach wyjść po zmroku. Interesuje ją również widok z okna, dlatego atrakcyjny krajobraz za szybą bez wątpienia nie pozostanie bez echa. Ponadto, panie natychmiast zaczynają snuć plany przyszłej aranżacji wnętrza. Kluczową sprawą podczas oglądania kolejnych mieszkań staje się więc kwestia nasłonecznienia pokoi. Popularnością wśród kobiecego grona cieszą się głównie duże, jasne apartamenty, bez względu na to, jak dużą kwotę pieniędzy należy zainwestować dodatkowo w ich remont. Klientki bardzo szybko potrafią się odnaleźć pośród upragnionych czterech ścian i wyobrazić sobie, jak będą one wyglądać w przyszłości, gdy już zostaną odpowiednio urządzone. Niezwykle ważną sprawą wydaje się rozmiar oraz funkcjonalność kuchni, w której domownicy będą mieli przygotowywać sobie posiłki. Oczywiście, liczą się również obecne trendy.

 

Mieszkanie dla niego

 

On z kolei skupi się na konkretach. Prawdopodobnie będzie oczekiwał podstawowych informacji, takich jak metraż poszczególnych pokoi oraz satysfakcjonująca cena. Dla panów umiejscowienie mieszkania nie należy do rzeczy najistotniejszych, ale zwróci uwagę na skomunikowanie miejsca i możliwość zaparkowania samochodu pod blokiem. Trzeźwo myślący mężczyzna raczej nie będzie chciał dopłacać do raz ustalonej ceny i sceptycznie przyjmie wiadomość o konieczności kosztownego remontu.

 

Jak polecić mieszkanie klientom o przeciwnej płci?

 

Aby prezentowane mieszkanie w równym stopniu spodobało się kobiecie i mężczyźnie, należy zastosować wobec nich odmienne strategie marketingowe. Trzeba wykorzystać kobiecą emocjonalność już przy tworzeniu ogłoszenia. Panie są wrażliwe na bodźce wizualne, dlatego warto zamieścić jak najwięcej zdjęć sprzedawanego lokum. Na pewno sprawdzi się też rozbudowany opis wszystkich pomieszczeń oraz wskazanie przychodni zdrowotnych, sklepów czy parków, znajdujących się w najbliższej okolicy. Najlepszym miejscem do umieszczenia oferty, przeznaczonej dla odbiorcy płci pięknej, jest Internet. Wiele aktualnych badań wykazuje bowiem, że kobiety dużo częściej szukają mieszkań za pośrednictwem sieci niż mężczyźni. Kiedy będą już oglądały potencjalne lokum, nie zaszkodzi zadbać o odpowiednie warunki – przyjemny zapach wnętrza, odpowiednie oświetlenie, czy inne dodatki, które uwidoczniłyby atuty mieszkania. Istotne jest nawiązanie odpowiedniego kontaktu. Sprzedawca powinien dużo opowiadać o historii budynku, pokazywać jak najwięcej zdjęć, ujawniać wiele szczegółów, by kupujące nabrały do niego zaufania i zdecydowały się na finalizację transakcji.

 

Mężczyźni w opisie oferty poszukują konkretów. Nie należy zapominać o wymienieniu kwoty czynszu, zamieszczeniu informacji o rodzaju ogrzewania. Rozmawiając z klientem sprzedawca musi mówić rzeczowo, skupiając się głównie na stronie technicznej. Podczas oględzin mieszkania najlepiej od razu pokazać mu, gdzie ulokowano gniazdo antenowe. Jeśli do lokalu przynależy garaż lub miejsce parkingowe najlepiej wspomnieć o tym zaraz na początku, bo to często również kluczowa sprawa.

 

 

Kiedy stereotyp zostaje przełamany

 

Kobiety są bardziej emocjonalne od mężczyzn, to prawda, jednak mimo wszystko nie należy zapominać, że w dzisiejszych czasach coraz częściej przejmują stery. Czasem właśnie one płacą za mieszkanie, negocjują warunki i potrafią przezwyciężyć chwilowe zawahania. Wiąże się to niezawodnie z  wciąż rosnącą w siłę pozycją, jaką zajmują obecnie w społeczeństwie. Czego by nie mówić, z obserwacji polskich przedsiębiorców wynika, że ostatnie słowo przy wyborze mieszkania, niezależnie od charakteru mężczyzny, i tak będzie należało do jego partnerki.

 

 

Weronika Lass, konsultacja gryfino.nieruchomosci.pl