Co wpływa na sukces w biznesie, a co na porażkę?

Cienka granica dzieli sukces od porażki. Często jedna cecha może w pewnych okolicznościach przyczynić się do sukcesu, a w innej sytuacji doprowadzić do klęski. Jak postępować, aby osiągnąć sukces i uniknąć przegranej?



Sonda przeprowadzona przez Antal International w dniach 9-12 stycznia 2012 roku wśród 240 prezesów, członków zarządu i dyrektorów generalnych w Polsce jasno wskazała pożądane cechy lidera, człowieka sukcesu. Respondenci wskazali również czynniki, które według nich przyczyniają się do porażki, a także udzielili rad, jak osiągnąć sukces zawodowy. Tony Goodwin, prezes Antal International sam przekonał się jak łatwo można znaleźć się o krok od katastrofy. Zainspirowało go to do napisania książki „How they blew it”, w której opisał największe porażki światowego biznesu ostatnich lat. Pozwoliło to na wyciągnięcie wniosków, jaka postawa jest cenna w dzisiejszym świecie.



Na drodze do sukcesu

Najważniejsza jest elastyczność i umiejętność szybkiego dostosowywania się do sytuacji (60%). W dzisiejszych czasach, przy szybko zmieniających się cyklach koniunkturalnych, różnych oczekiwaniach ze strony zarówno klientów, jak i pracowników oraz dostawców jest to jedna z kluczowych cech u przedsiębiorcy i menedżera zmierzającego do sukcesu. „Przetrwałem przez 3 okresy recesji. Rynek z pewnością potrafi zaskakiwać – umiejętność szybkiej reakcji i elastyczności jest konieczna. Warto być przygotowanym na możliwość, że nawet najlepsze plany biznesowe czasami trzeba zmienić w ułamku sekundy.” – potwierdza Tony Goodwin, prezes Antal International. Dla obecnych, bądź przyszłych przedsiębiorców, a także menedżerów zarządzających firmami niezwykle istotna jest również determinacja (47%), inteligencja (42%) oraz kreatywność (39%).

Badani prezesi, członkowie zarządu oraz dyrektorzy generalni udzielili też rad– wskazali czym należy się kierować, aby osiągnąć sukces. Zwracali uwagę na umiejętność słuchania innych, pracę z pasją czy konieczność uwierzenia w siebie. Niezwykle istotna według nich jest również konsekwencja w działaniu oraz współpraca.

Porażka czai się za rogiem



Warto cały czas pamiętać, że o ile nie będziemy czujni, nasz sukces łatwo może przerodzić się w porażkę. Respondenci wskazali zestaw cech, które mogą się do niej przyczynić.



Elastyczność oraz umiejętność dostosowania się do sytuacji sa najważniejszymi czynnikami umożliwiającymi osiągnięcie sukcesu, a ich brak najbardziej przyczynia się do porażki (64%). Porażkę biznesową może też spowodować lenistwo (57%), niewiara we własne możliwości (57%) oraz brak umiejętności personalnych (42%). Ostatni z wymienionych czynników nabiera szczególnego znaczenia w czasach recesji. „Niewłaściwa komunikacja z zespołem i brak empatii może wpłynąć na zdemotywowanie całego zespołu zwiększając trudności, jakie napotka przedsiębiorstwo.” – komentuje Tony Goodwin, prezes Antal International.



O sondażu

Sondaż nt. „Co wpływa na sukces w biznesie, a co na porażkę” został przeprowadzony metodą CAWI (ankieta internetowa) na próbie 240 prezesów, członków zarządu oraz dyrektorów generalnych w Polsce.



O Antal International

Antal International jest międzynarodową firmą executive recruitment posiadającą 106 oddziałów w 32 państwach w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach. Firma powstała w 1993 roku, a obecnie zatrudnia ponad 550 konsultantów. Więcej informacji na www.antal.com



źródło: antal.pl

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl