Co wpływa na sukces w biznesie, a co na porażkę?

Cienka granica dzieli sukces od porażki. Często jedna cecha może w pewnych okolicznościach przyczynić się do sukcesu, a w innej sytuacji doprowadzić do klęski. Jak postępować, aby osiągnąć sukces i uniknąć przegranej?



Sonda przeprowadzona przez Antal International w dniach 9-12 stycznia 2012 roku wśród 240 prezesów, członków zarządu i dyrektorów generalnych w Polsce jasno wskazała pożądane cechy lidera, człowieka sukcesu. Respondenci wskazali również czynniki, które według nich przyczyniają się do porażki, a także udzielili rad, jak osiągnąć sukces zawodowy. Tony Goodwin, prezes Antal International sam przekonał się jak łatwo można znaleźć się o krok od katastrofy. Zainspirowało go to do napisania książki „How they blew it”, w której opisał największe porażki światowego biznesu ostatnich lat. Pozwoliło to na wyciągnięcie wniosków, jaka postawa jest cenna w dzisiejszym świecie.



Na drodze do sukcesu

Najważniejsza jest elastyczność i umiejętność szybkiego dostosowywania się do sytuacji (60%). W dzisiejszych czasach, przy szybko zmieniających się cyklach koniunkturalnych, różnych oczekiwaniach ze strony zarówno klientów, jak i pracowników oraz dostawców jest to jedna z kluczowych cech u przedsiębiorcy i menedżera zmierzającego do sukcesu. „Przetrwałem przez 3 okresy recesji. Rynek z pewnością potrafi zaskakiwać – umiejętność szybkiej reakcji i elastyczności jest konieczna. Warto być przygotowanym na możliwość, że nawet najlepsze plany biznesowe czasami trzeba zmienić w ułamku sekundy.” – potwierdza Tony Goodwin, prezes Antal International. Dla obecnych, bądź przyszłych przedsiębiorców, a także menedżerów zarządzających firmami niezwykle istotna jest również determinacja (47%), inteligencja (42%) oraz kreatywność (39%).

Badani prezesi, członkowie zarządu oraz dyrektorzy generalni udzielili też rad– wskazali czym należy się kierować, aby osiągnąć sukces. Zwracali uwagę na umiejętność słuchania innych, pracę z pasją czy konieczność uwierzenia w siebie. Niezwykle istotna według nich jest również konsekwencja w działaniu oraz współpraca.

Porażka czai się za rogiem



Warto cały czas pamiętać, że o ile nie będziemy czujni, nasz sukces łatwo może przerodzić się w porażkę. Respondenci wskazali zestaw cech, które mogą się do niej przyczynić.



Elastyczność oraz umiejętność dostosowania się do sytuacji sa najważniejszymi czynnikami umożliwiającymi osiągnięcie sukcesu, a ich brak najbardziej przyczynia się do porażki (64%). Porażkę biznesową może też spowodować lenistwo (57%), niewiara we własne możliwości (57%) oraz brak umiejętności personalnych (42%). Ostatni z wymienionych czynników nabiera szczególnego znaczenia w czasach recesji. „Niewłaściwa komunikacja z zespołem i brak empatii może wpłynąć na zdemotywowanie całego zespołu zwiększając trudności, jakie napotka przedsiębiorstwo.” – komentuje Tony Goodwin, prezes Antal International.



O sondażu

Sondaż nt. „Co wpływa na sukces w biznesie, a co na porażkę” został przeprowadzony metodą CAWI (ankieta internetowa) na próbie 240 prezesów, członków zarządu oraz dyrektorów generalnych w Polsce.



O Antal International

Antal International jest międzynarodową firmą executive recruitment posiadającą 106 oddziałów w 32 państwach w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach. Firma powstała w 1993 roku, a obecnie zatrudnia ponad 550 konsultantów. Więcej informacji na www.antal.com



źródło: antal.pl