Przywództwo w sprzedaży. Nie tylko dla menedżerów i najlepszych sprzedawców.

img_821
Argument, które często słyszę to: Przywództwo w sprzedaży jest domeną menedżerów i najbardziej skutecznych sprzedawców.



Ludzie, którzy tak twierdzą ograniczają siebie i swój potencjał. Bycie liderem sprzedaży ma fundamentalne znaczenie dla wszystkich, którzy pracują w tej branży i starają się zwiększać swoją sprzedaż i zyski.



Nie ma znaczenia, że jesteś młodszym stażem sprzedawcą, którego zadaniem jest obsługa małych klientów. Liczy się to, czy masz charyzmę do bycia liderem sprzedaży.



Ludzie instynktownie szukają przywódców. Klienci będą o wiele bardziej skłonni do nawiązania współpracy z sprzedawcą, który demonstruje swoją charyzmę i jest pewnym siebie liderem, niż z osobą, która jest słaba, niepewna własnej oferty itp. W takim przypadku wątpliwe jest nawet zamknięcie sprzedaży.



Bycie liderem sprzedaży pozwoli Ci, sprzedawcy, być postrzeganym, jako osoba, z którą warto robić interesy. Im więcej zaufania klient ma do sprzedawcy, tym więcej będzie skłonny zapłacić. To nie jest żadna nowość i zaawansowana matematyka. Pomyślcie o tym chwilę. Jeśli komuś nie ufacie, to z całą pewnością nie chcecie ryzykować i wchodzić w relacje z takim sprzedawcą, nie wspominając już o gotowości do zapłacenia więcej za jakiś produkt lub usługę.



Bycie liderem sprzedaży, niezależnie od stanowiska, to pokazywanie otoczeniu, że potrafimy rozwiązywać problemy klientów, pomagać im w osiąganiu ich sukcesów, celów, pragnień.



Nie oznacza to, że taki sprzedawca musi kontrolować i wiedzieć wszystko. Sprzedawca powinien monitorować procesy sprzedaży, wziąć odpowiedzialność za swoje działania i pomagać klientom.



Młodzi stażem sprzedawcy nie mają wiedzy i doświadczenia, które posiadają weterani, ale to wcale nie powinno oznaczać, że nie mogą być liderami, że nie mogą „zarażać” swoim entuzjazmem oraz zaangażowaniem ludzi w swoim otoczeniu, a zwłaszcza klientów.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.





Oryginalny artykuł znajduje się tutaj


Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl