Przywództwo w sprzedaży. Nie tylko dla menedżerów i najlepszych sprzedawców.
Argument, które często słyszę to: Przywództwo w sprzedaży jest domeną menedżerów i najbardziej skutecznych sprzedawców.
Ludzie, którzy tak twierdzą ograniczają siebie i swój potencjał. Bycie liderem sprzedaży ma fundamentalne znaczenie dla wszystkich, którzy pracują w tej branży i starają się zwiększać swoją sprzedaż i zyski.
Nie ma znaczenia, że jesteś młodszym stażem sprzedawcą, którego zadaniem jest obsługa małych klientów. Liczy się to, czy masz charyzmę do bycia liderem sprzedaży.
Ludzie instynktownie szukają przywódców. Klienci będą o wiele bardziej skłonni do nawiązania współpracy z sprzedawcą, który demonstruje swoją charyzmę i jest pewnym siebie liderem, niż z osobą, która jest słaba, niepewna własnej oferty itp. W takim przypadku wątpliwe jest nawet zamknięcie sprzedaży.
Bycie liderem sprzedaży pozwoli Ci, sprzedawcy, być postrzeganym, jako osoba, z którą warto robić interesy. Im więcej zaufania klient ma do sprzedawcy, tym więcej będzie skłonny zapłacić. To nie jest żadna nowość i zaawansowana matematyka. Pomyślcie o tym chwilę. Jeśli komuś nie ufacie, to z całą pewnością nie chcecie ryzykować i wchodzić w relacje z takim sprzedawcą, nie wspominając już o gotowości do zapłacenia więcej za jakiś produkt lub usługę.
Bycie liderem sprzedaży, niezależnie od stanowiska, to pokazywanie otoczeniu, że potrafimy rozwiązywać problemy klientów, pomagać im w osiąganiu ich sukcesów, celów, pragnień.
Nie oznacza to, że taki sprzedawca musi kontrolować i wiedzieć wszystko. Sprzedawca powinien monitorować procesy sprzedaży, wziąć odpowiedzialność za swoje działania i pomagać klientom.
Młodzi stażem sprzedawcy nie mają wiedzy i doświadczenia, które posiadają weterani, ale to wcale nie powinno oznaczać, że nie mogą być liderami, że nie mogą „zarażać” swoim entuzjazmem oraz zaangażowaniem ludzi w swoim otoczeniu, a zwłaszcza klientów.
Mark Hunter
Mark Hunter, jest autorem książski “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.
Oryginalny artykuł znajduje się tutaj