Menedżerowie sprzedaży: Jesteście odpowiedzialni za kulturę organizacyjną

img_543
Kultura waszej firmy jest dużo bardziej istotna niż Wam się wydaje i nie myślcie, że ktoś inny może wziąć za nią odpowiedzialność.

Wasi podwładni przychodzą codziennie do pracy, ale czy angażują codziennie swoje umysły?



Wynik, jaki Wasza firma osiąga zależy w olbrzymim stopniu od tego, jak każdy sprzedawca podchodzi do swoich obowiązków i od tego, jak czuje się w firmie.



Kultura firmy i atmosfera w niej panująca jest ważniejsza niż wielu menedżerom się wydaje. To istotne z kilku powodów, włączając w to fakt, że jest fundamentem wiarygodności firmy i przewagi konkurencyjnej, która decyduje o przetrwaniu na rynku.



Wasi podwładni kopiują Was i Wasze zachowanie.



Obserwują, jak radzicie sobie w dobrych i złych czasach, i to, co widzą staje się ich zachowaniem. Kulturę tworzy się na szczycie. Tak jest w rodzinie, w szkole i w firmie, gdzie rolę „wychowawców” przejmują menedżerowie.



Przyjrzyjcie się organizacji, gdy zmienia się jej szef, który przychodzi spoza firmy. Zauważcie jakie zachodzą zmiany. To samo dotyczy poszczególnych działów firmy, gdy zmienia się menedżer.



Wpływ jaki macie, będąc menedżerami/liderami na Wasze zespoły jest większy niż Wam się wydaje. Innymi słowy, to, jacy jesteście teraz, wpływa na to jacy będą w przyszłości (niedalekiej) Wasi podwładni. Czy to budzi Wasz lęk, czy też jest powodem do inspiracji?



Jakie Wasze zachowania, rzeczy, które robicie lub nie robicie wpływa na ich zachowania?



Wiele osób uważa, że atmosfera i kultura organizacyjna firmy, to rzeczy, których nie można zmierzyć, więc nie warto się nimi przejmować. Nie zgadzam się z takimi opiniami i uważam wręcz przeciwnie –  to można zmierzyć. Kryterium właściwej lub złej kultury organizacyjnej firmy jest skuteczność jej sprzedawców i zysk jaki osiąga każdego miesiąca, kwartału, czy roku.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj