Jak Ty marnujesz swój czas? Komunikacja z podwładnym, cz. VII

img_62
Nieodłącznym elementem pracy menedżera sprzedaży jest kontakt bezpośredni z podwładnymi.

Czas jaki się na to poświęca i jakość tego kontaktu jest bardzo ważnym elementem Twojego zarządzania czasem.Twoi podwładni uważają że Twój czas im się po prostu należy. Jeżeli podwładni przychodzą do Ciebie, nawet jeżeli widzą że jesteś wyraźnie zajęty, zwróć na to uwagę, może to oznaczać, że Ty sam nie jesteś wystarczająco ceniony.

Nie ma żadnego praktycznego sposobu na określenie, ile czasu należy spędzać bezpośrednio z podwładnymi – dlatego uważaj na pewne zjawiska.

jeżeli często masz uczucie, że trafiające do Ciebie problemy, zapytania etc. mogłyby być rozwiązanie na szczeblu Twoich podwładnych, może to być sygnał że podwładni są za bardzo od Ciebie zależni.

Delegowanie, decyzyjność, odpowiedzialność, procedury etc. Rozważ wnikliwe, jak wiele z tej nadmiernej zależności wynika z Twojego przyjętego stylu pracy i zachowania.

– Jesteś pewien że wiesz wszystko o pracy swoich podwładnych , a przecież Twoim zadaniem jest zarządzanie i nadzorowanie pracy a nie bycie potencjalnym zmiennikiem. Opanowanie każdego elementu pracy podwładnego nie jest wymagane ani ważne. Twoi podwładni muszą być odpowiedzialni za swoją własną pracę.

Możesz też nie być wystarczająco dostępny dla swoich podwładnych :

kiedy uświadamiasz sobie, że przez dłuższy czas nie rozmawiałeś z podwładnym. Większość menedżerów sprzedaży dba o regularne spotykanie się z podwładnymi. Jeżeli uważasz, że jesteś zbyt zajęty, aby móc to robić, musisz ponownie dokonać przeglądu swoich obowiązków i priorytetów. Przede wszystkim, zobacz co możesz delegować. Rozsądny menedżer robi tylko to, czego nie mogą zrobić inni.

kiedy dowiadujesz się ostatni o problemach podwładnego, czy to zawodowych lub osobistych. Tutaj musisz być czujny, wiele tych problemów, na początku małych , może urosnąć do wielkich, czyli nie pozostawiaj ich samym sobie, liczy się szybka reakcja. To też cecha dobrego, skutecznego menedżera.

kiedy podwładni tłumaczą swoje błędy, brak wyników tekstem „ nie chciałem Ci tym zawracać głowy, przeszkadzać”, uważaj. Jeżeli taka sytuacja występuje rzadko, może to oznaczać że podwładni za dużo biorą tylko na swoją odpowiedzialność, jeżeli taka sytuacja występuję często, może to oznaczać że jesteś zbyt oddalony od swoich podwładnych.

Lech Dworaczyński