Ile czasu poświęcasz, na rozwiązywanie cudzych problemów?

img_500
Spójrzmy prawdzie w oczy, ludzie są leniwi i instynktownie szukają kogoś, kim mogą się wyręczyć w swoich obowiązkach.  Ty jako menedżer regionu nie możesz sobie zwyczajnie pozwolić na zajmowanie się każdym zagadnieniem, z jakim przyjdzie do Ciebie Twój podwładny.

 

Jeśli jednak masz taki szkodliwy nawyk – chęć pomagania wszystkim, lub gorzej, potrzebę wyręczania swoich ludzi w ich obowiązkach bo np. uważasz, że wykonasz je lepiej, to masz poważny problem z delegowaniem zadań. To szkodliwe nie tylko dla Ciebie (bardzo szybko się wypalisz zawodowo), ale przede wszystkim dla całego regionu. Trudno sobie wyobrazić skutecznie zarządzany region, jeśli jego szef spędza większość swojego czasu np. na poszukiwanie nowych klientów i sprzedaż bezpośrednią.

 
Następnym razem, gdy któryś z Twoich podwładnych przyjdzie do Ciebie z problemem, przede wszystkim zapytaj, jakie proponuje rozwiązania tej kryzysowej sytuacji, zanim Ty zaproponujesz jakieś wyjście.

 
Delegowanie zwielokrotnia skuteczność całej struktury. Jeśli znasz dobrze mocne strony swoich podwładnych, to możesz lepiej wykorzystać ich talenty delegując odpowiednie zadania odpowiednim ludziom.

 
Oprócz oszczędności czasu, umiejętne delegowanie to doskonała szkoła perswazyjnego komunikowania oraz zarządzania. Profesjonalne delegowanie zadań spowoduje, że Twój obszar wywierania skutecznego wpływu na otoczenie będzie się zwiększał i jest niezbędną umiejętnością przy budowaniu i utrzymywaniu wysokiego zaangażowania zespołu w pracę.
Wielu menedżerów wychodzi z założenia, że skoro płaci swoim podwładnym za konkretną pracę, to nie muszą specjalnie tłumaczyć swoich motywów. Tylko, że pracownicy chcą nie tylko pieniędzy. Oni przede wszystkim szukają satysfakcji w pracy, którą wykonują. Taką satysfakcję i zaangażowanie można zbudować  umiejętnie delegując zadania.

 
Jak Ty sprawiasz, by ludzie akceptowali Twoje cele i wizje rozwoju sprzedaży? Jak Ty delegujesz obowiązki podwładnym?