Czy jesteś gotowy na awans?
Pracuję w sprzedaży trochę ponad dwa lata. Jestem bardzo dobry w swojej pracy do tego stopnia, że moi znajomi i koledzy zachęcają mnie do starania się o stanowisko menedżera.
Bycie pewnym siebie i swoich umiejętności jest niezbędne dla dalszego rozwoju. Pozwala na ugruntowanie zaufania, szacunku innych, ale najpierw musimy być realistyczni i uczciwi względem siebie. Zanim zaczniecie przekonywać innych o swojej wyjątkowości, poświęćcie trochę czasu na ocenę własnych umiejętności i odpowiedzcie sobie sami, czy jesteście gotowi na kolejny krok w swojej karierze. By to zrobić zastanówcie się nad dodatkowymi pytaniami:
1. Jaki jest kolejny krok na mojej ścieżce kariery? Musicie wiedzieć dokąd zmierzacie. Jaki jest wasz kolejny cel?
2. Jakie są niezbędne kwalifikacje? To czas na przeprowadzenie rozpoznania. Dobrze jest odwiedzić portale rekrutacyjne i szukać wolnych stanowisk, które będą dla Was interesujące. Jaki rodzaj wykształcenia jest wymagany na te stanowiska? Czy musielibyście wrócić do szkoły, lub przejść dodatkowe szkolenia? Czy są wymagane certyfikaty, których nie posiadacie? Jeśli tak, to podejmijcie w tym celu konkretne działania.
3. Czy mam wystarczające doświadczenie? Czasami potrzeba dwóch lub trzech lat doświadczenia na jednym stanowisku, zanim będzie można ruszyć dalej. Czekając należy jednak rozwijać swe umiejętności w pożądanym kierunku, tak by przełożeni widzieli, że interesujecie się konkretnym stanowisku. Będziecie wtedy postrzegani, jako naturalni kandydaci do konkretnej pracy.
4. Czy pracuję na odpowiednim poziomie? Proście przełożonych o zadania i możliwości, które pozwolą na rozwój umiejętności niezbędnych na wyższym stanowisku. Zademonstrujcie swoją gotowość do przyjęcia większej odpowiedzialności poprzez przejęcie inicjatywy.
5. Czy chcę poświęcać się bardziej pracując na nowym stanowisku? Zarządzanie ludźmi wymaga zaangażowania w takie działania jak motywowanie, zatrzymywanie najlepszych podwładnych, ocenianie i mnóstwo innych rzeczy, które pochłoną Waszą uwagę, czas i energię.
Nawet jeśli posiadacie umiejętności, to i tak będziecie musieli przekonać przełożonych, że nadajecie się do tej pracy. Przemyślcie dokładnie swoje słabe i mocne strony. Przygotujcie rzeczowe argumenty, dlaczego to Wy, a nie nikt inny powinniście otrzymać awans.
Jeśli chcecie się rozwijać i awansować, ale nie macie doświadczenia, to starajcie się rozmawiać ze swoim przełożonym o swoich celach. Starajcie się o szkolenia, udział w projektach i zadaniach, które wymuszą na Was uczenie się.
Marcia Zidle
Marcia Zidle jest specjalistką w zakresie technik motywacyjnych dla menedżerów i liderów biznesowych. Ma ponad 25 letnie doświadczenie w konsultingu.
Pełen artykuł znajduje się tutaj
http://managementhelp.org/blogs/career-management/2012/10/30/are-you-ready-for-a-promotion/