4 powody, dla których poniedziałki są ważne dla sprzedawców

img_847
Pierwszy powód jest bardzo prosty: To w jaki sposób zaczynamy tydzień pracy ma bezpośredni wpływ na pozostałe dni. Jeśli spędzimy ten dzień bezproduktywnie, to najprawdopodobniej tak będzie wyglądał każdy następny dzień.



Po drugie, poniedziałek jest najlepszym dniem na umawianie spotkań z klientami w ciągu tygodnia. To powinien być dzień na planowanie spotkań dodatkowych i pozyskiwanie potwierdzeń od klientów, że są na nie gotowi.

Przeglądanie kalendarza, jest to właśnie to, co robi większość ludzi w poniedziałek, więc jeśli chcemy spotkać się z ludźmi, którzy są zapracowani, to takie działanie, właśnie w poniedziałek jest jak najbardziej zasadne. Poza tym, w ten sposób sami się motywujemy i dyscyplinujemy. Przygotowujemy się na to, co przyniesie nam tydzień.



Po trzecie, to jak czujemy się w poniedziałek, będzie miało również wpływ na to, jaką będziemy mieli motywację w ciągu tygodnia. Jeśli nasza motywacja w pierwszym dniu tygodnia jest niska, to jakie mamy podstawy, by myśleć, że we wtorek będzie inaczej? To jest również powód, dla którego uważam, by w poniedziałek ustawiać łatwe zadania, rozmowy, spotkania etc. co pozwoli nam z odpowiednim przytupem rozpocząć tydzień pracy. Jeśli wiemy z góry, że np. zaplanowany telefon do klienta skończy się dobrze, to pozytywnie naładujemy się do dalszej pracy.



Czwarty powód jest również prozaiczny. Poniedziałek to 20% tygodnia pracy. Obserwuję, jak zbyt wielu sprzedawców marnuje swój dzień na administrację, pracę w biurze i przygotowywanie się do reszty tygodnia pracy. Wybaczcie, ale od tego jest weekend! W tym czasie działa nasza konkurencja, która zrobi wszystko, by przejąć biznes, który powinien być nasz, a jest tak dlatego, że w poniedziałek siedzimy w biurze i zajmujemy się zbędną papierkową robotą.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.

 

Oryginalny artykuł znajduje się tutaj