Zanim rozpoczniesz nowy rok w sprzedaży

img_601
Początek roku to dobry czas na uporządkowanie swoich działań. Jako liderzy wiemy, że bycie pro aktywnym jest jedną z naszych najlepszych cech, że bez charyzmy i woli działania nie będziemy zdolni do przewodzenia podwładnymi.



Pięć działań zasugerowanych poniżej sprawi, że Twoje zarządzanie będzie bardziej skuteczne, a sprzedaż wzrośnie.



1. Zadzwoń do dziesięciu klientów. Podziękuj im za współpracę w starym roku. to nie jest telefon sprzedażowy. To zwykłe „dziękuję” i prośba o informację zwrotną. To działanie powinno być na Twojej liście cały czas, ale końcówka/początek nowego roku to idealny czas na takie podsumowania. W ten sposób zdobędziesz zaufanie i szacunek klientów, dowiesz się również, co Ty i Twoi podwładni możecie robić lepiej w nowym roku.



2. Postanowienie poprawy. Jako lider oddziału zarządzasz wieloma relacjami (w tym również konfliktowymi relacjami). Budujesz relacje ze swoimi podwładnymi, z przełożonymi, z klientami czy dostawcami. Wybierz jedną z nich, która według Ciebie wymaga poprawy i gruntownego przemyślenia. Zrób z tego swój cel i zrób wszystko, by poprawić sytuację.



3. Temat przewodni. Zastanów się nad wyzwaniami, które przed Tobą stoją. Nad szansami, które Ty i Twój oddział macie przed sobą i stwórz jedną, spójną wizję, lub temat przewodni działalności zespołu w nowym roku to może być np. poprawa jakości obsługi posprzedażowej etc.



4. Ustal cele razem ze swoim zespołem. Robiąc to pamiętaj o swoim temacie przewodnim. Twoje cele muszą stać się celami zawodowymi Twoich podwładnych. Osiągniesz to jeśli pokażesz swoim ludziom korzyści, jakie będą mieli podążając za Tobą.



5. Określ czego jeszcze musisz się nauczyć. Jako lider, który chce ulepszać swój oddział i zwiększać jego skuteczność, musisz sam stale udoskonalać swoje umiejętności przywódcze. Zdefiniuj zatem, które obszary są Twoją piętą achillesową i zacznij to zmieniać.



Jeśli chcesz dobrze wystartować w nowym roku, to dobrą praktyką jest  zastosowanie się do wszystkich powyższych wskazówek. Jednakże na początek wystarczy, że postanowisz skupić się na jednej z nich. Zobaczysz wtedy, jak konsekwentny jesteś i jak trudne jest wdrażanie pozostałych obszarów. Warto jednak poświęcić tym wskazówkom dużo czasu i energii na początku kolejnego roku sprzedażowego.



D.D.

Podobne artykuły: