Top 10 wskazówek motywującego zarządzania

img_459
Zarządzanie wydaje się być prostym zajęciem. Dostajesz awans i jeśli masz szczęście, własne biuro. Rozkazujesz i oczywiście wszyscy robią dokładnie to, czego od nich oczekujesz. Gdyby tak było naprawdę, to każdy chciałby być menedżerem.



Poniżej 10 wskazówek, dzięki którym staniesz się menedżerem, z którym każdy chciałby pracować.

 
1. Bądź wiarygodny. Wiarygodność nie jest czymś, co uda Ci się uzyskać z dnia na dzień. Musisz sobie na nią zasłużyć, a to możesz osiągnąć tylko wtedy, gdy Twoje czyny będą zgodne z tym co mówisz. Pamiętaj! Swoją wiarygodność możesz utracić błyskawicznie!


2. Dawaj przykład. Zachowuj się tak jakbyś chciał, by Twoi podwładni się zachowywali. 


3. Otaczaj się właściwymi ludźmi. Zatrudniaj według kryteriów charakteru i postawy. O umiejętności możesz zadbać szkoleniami. Nie obawiaj się zatrudniać lepszych od siebie!


4. Buduj zespół na jego mocnych stronach. Te słabe strony są bardziej widoczne, ale prawdziwe motywowanie polega na eksponowaniu mocnych stron, a nie na podcinaniu skrzydeł poprzez nieustanne wskazywanie braków i błędów.


5. Zatrudniaj wolno, zwalniaj szybko. Błędy w zatrudnianiu zdarzają się każdemu. Nie każdy za to potrafi szybko swoje błędy naprawiać. By zachować wysokie morale zespołu czasami trzeba szybko zdecydować się na zwolnienie pracownika, który ma zły wpływ na innych.


6. By odnieść sukces jako menedżer musisz przestawić się z „ja” na „my”. Kultywuj sukcesy innych, dostrzegaj ich wkład w sukces całej firmy.


7. Zarządzaj aktywnością. Ludzie chcą i potrzebują informacji zwrotnej, ponieważ chcą być lepsi w tym co robią. Zapewniaj zatem informację zwrotną tak często, jak to tylko możliwe.


8. Szanuj ludzi. Jednym z najszybszych sposobów na utratę wiarygodności i szacunku jest nie szanowanie podwładnych. Niezależnie od okoliczności!


9. Umiejętnie deleguj. Jako szef, wiele razy będziesz prosił podwładnych, by coś dla Ciebie robili. Ludzie chętniej słuchają próśb niż rozkazów. Bądź precyzyjny w delegowaniu. Zawsze podawaj kryteria dobrze wykonanego zadania.


10. Zdobądź szacunek (patrz punkt 8). Naturalną potrzebą każdego człowieka jest potrzeba bycia lubianym. Nie może to jednak przeszkodzić Ci w wykonywaniu obowiązków menedżera, który musi podejmować czasami trudne i niepopularne dla motywacji zespołu, decyzje. Lepiej, gdy Twoi ludzie Cię szanują niż uwielbiają.
 
D.D. 



Podobne artykuły

Jak utrzymać wysoką motywację Kieroników Zespołów

Jak motywować kierowników