Przestań marnować czas na rzeczy, których nie możesz kontrolować
Wszyscy mamy dużo pracy i bardzo dobrze, że tak jest, ponieważ to oznacza, że coś staramy się osiągnąć. Problemem jest, gdy jesteśmy zajęci i marnujemy oraz przejmujemy się sprawami, które jeszcze musimy zrobić.
Ten temat przyszedł mi do głowy, gdy prowadziłem szkolenia w Azji na temat Przywództwa w Sprzedaży. Im więcej osób twierdziło, że ma wiele zmartwień odnośnie swojej pracy, tym bardziej oczywiste stało się dla mnie, że przejmujemy się problemami, na które nie mamy realnego wpływu, i których nie możemy kontrolować. Kusiło mnie by dołączyć do dyskusji i dać wskazówki, ale powstrzymałem się od komentarzy, by zobaczyć, czy uczestnicy szkolenia sami dojdą do wniosków, do których ja doszedłem.
Rada, jaką zwykle daję sprzedawcom jest następującą: Jeśli borykasz się ze zbyt wieloma problemami w swoim życiu zawodowym, to zrób dwie kolumny.
Jedna z nich będzie zawierała listę wszystkich spraw pilnych, na które masz wpływ, a w drugiej wszystkie tematy, o które się martwisz, ale nie masz na nie realnego wpływu.
Celem jest zmiana podejścia do problemów, z którymi nic nie możesz zrobić. Dlaczego? Ponieważ nie zdajesz sobie sprawy z tego, że to właśnie na te problemu poświęcamy mnóstwo czasu i energii.
Marnujemy w ten sposób rzecz bardzo cenną (oprócz czasu i pieniędzy oczywiście) – nasz intelektualny kapitał. Rezultatem jest brak energii, czasu i pomysłów na rzeczy, które znajdują się w naszym zasięgu, i które możemy zmienić.
Czynników, których nie jesteśmy w stanie kontrolować jest bardzo wiele: stan gospodarki, wartość dolara, nowe regulacje państwa itp. – to tylko krótka lista. Zdałem sobie sprawę, że martwimy się bez powodu skoro i tak nic z tym nie zrobimy.
Nie twierdzę, że nie powinniśmy być przygotowani na pewne sytuacje, ale jeśli się już przygotujemy, to odpuśćmy sobie nasze zmartwienia co będzie dalej. Bo pozostanie nam tylko reagowanie na zastaną rzeczywistość (reagowanie bardziej lub mniej skuteczne w zależności od stopnia przygotowania).
Skupiaj się na sprawach, które będziesz w stanie kontrolować, a będziesz bardzo zdziwiony, jak znacznie poprawi się Twój proces decyzyjny.
Mark Hunter, jest autorem książski “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.
Oryginalny artykuł znajduje się tutaj