Rady dla młodych liderów


Ilu z Was uczyło się  w szkole średniej, czy na studiach lub nawet na kursach, jak profesjonalnie zarządzać swoją karierą? Zakładam się, że niewielu, ponieważ zbyt wielu młodych menedżerów trafia na moje szkolenia z problemami dotyczącymi ich kariery oraz z problemami w obszarze przywództwa.



Oto 19 praktycznych rad, które są odpowiedzią na pytanie „Jakie wspaniałe wskazówki otrzymałem podczas mojej dotychczasowej kariery?”. Odpowiedzi udzielali doświadczeni menedżerowie podczas jednej z konferencji, w której brałam udział. Niektóre odpowiedzi to cytaty wspaniałych szefów, mentorów, starszych kolegów, członków rodziny – matki, ojców, siostry, szwagrów a nawet babć.



Które z poniższych możesz zastosować już  teraz?



1. Nie dostaniesz nigdy tego, na co zasługujesz, tylko tyle ile wynegocjujesz.



2. Jesteś wartościowy dla firmy, tylko wtedy, gdy przynosisz korzyści.



3. Zawsze pytaj szefa, co możesz dla niego zrobić, by z kolei jego szef był z niego zadowolony.



4. W dniu, w którym przestaniesz zarządzać rzeczami, a zaczniesz zarządzać ludźmi, staniesz się liderem.



5. Prawdziwie ciężkim zadaniem jest nie to, co wiesz, że musisz zrobić, ale robienie tego, co konieczne.



6. Traktuj ludzi dobrze, gdy pniesz się w górę, bo nigdy nie wiesz kogo spotkasz, w drodze na dół.



7. Jeśli przestaniesz myśleć negatywnie, to będziesz odnosił więcej sukcesów.



8. Znaj róźnicę pomiędzy monotonią pracy, a niezadowoleniem z pracy, zanim zdecydujesz się odejść.



9. Przeanalizuj swoje działania i upewnij się, które z nich przynoszą korzyści, a które kosztują zbyt dużo czasu, energii i pieniędzy. Następnie pozbądź się tych drugich.



10. Dobrzy menedżerówie właściwie nie zarządzają. Oni przewodzą. Bardzo ciężko jest pchać linę.



11. Pracownik otrzymuje dwie zapłaty. Pieniądze i doświadczenie. Skoncentruj się na doświadczeniu. Pieniądze będą naturalnym następstwem.



12. Nie musisz silić się, by być przyjacielem wszystkich, z którymi pracujesz. Musisz za to, utrzymywać z ludźmi poprawne relacje, tak by porządnie wykonywać swoją pracę.



13. Podążaj śladem pieniędzy. Tłumaczenie: szukaj biznesu, który przyniesie korzyść firmie i tobie.



14. Jeśli nie podejmiesz szybko decyzji odnośnie swojej ścieżki kariery, to ktoś inny, prędzej czy później, zrobi to za ciebie.



15. Przyjmuj ofertę pracy ponieważ chcesz pracować dla tej konkretnej firmy, masz doświadczenie i bliskie są ci wartości, które firma reprezentuje. Szefowie odchodzą i przychodzą.



16. Nie musisz wygrywać każdego sporu. Nawet jeśli masz rację, czasami warto odpuścić.



17. Tylko dzięki porażkom możesz się rozwijać. NIe obawiaj się ryzyka, popełniaj błędy…tylko za każdym razem inne!



18. Jeśli chcesz być menedżerem i liderem, to miej na uwadze, że nie będziesz się już “bawił zabawkami”. Teraz będziesz przewodził ludziom, którzy się nimi „bawią”.



19. Każdy z nas mierzy sukces innymi kryteriami. O wiele bardziej istotne jest robić to, co sprawia nam przyjemność niż bezmyślnie kogoś naśladować.



Wskazówki, które ktoś nam daje, niezależnie od tego, czy jest to sytuacja osobista, czy zawodowa, gdy jesteśmy na nie otwarci lub ich potrzebujemy, mogą zmienić wszystko. Inteligentne planowanie własnej kariery jest bardzo ważne. Nieistotna jest funkcja, jaką piastujemy i branża w jakiej pracujemy. By odnieść sukces w dzisiejszych czasach, trzeba mieć „plan na siebie”.






Marcia Zidle



Więcej na: http://managementhelp.org/blogs/career-management/2012/12/10/2504/#sthash.U5QgMtkT.dpuf