Nowy styl rekrutacji – gra rekrutacyjna

img_823
W Polsce liczba graczy sięga 24% populacji, a średni wiek użytkownika gier to 27 lat.  Szefowie firm i działów HR, wykorzystując ten fakt, coraz częściej sięgają po nowe sposoby selekcji potencjalnych pracowników. Tradycyjne metody rekrutacji przestają być atrakcyjne i są stosowane coraz rzadziej. Dlatego firmy z branży HR wprowadzają na rynek pracy gry rekrutacyjne, które nie tylko pozwalają oceniać kompetencje kandydatów, lecz także stają się skuteczną metodą przyciągnięcia młodych i kreatywnych pracowników.



Popularność gier komputerowych i wzrost liczby osób, które poświęcają swój czas na granie sprawiły, że w Polsce pojawił się nowy trend – zjawisko zwane gryfikacją (grywalizacją lub z angielskiego gamifikacją). Jest to metoda rekrutowania nowych pracowników oparta na grach wideo lub fabularnych. Na zachodzie od dawna system ten z powodzeniem wykorzystywany jest w sektorze HR, a tego typu techniki stosują duże koncerny, takie jak: L’Oreal czy Unilever. Przykładem jest również firma Siemens, która implementowaław środowisko rekrutacji “Plantville” (klona “Farmville”).



Rekrutacja pracowników przy wykorzystaniu gier to nie pierwszy tego typu pomysł. Pozyskaniem kandydatów za pomocą interaktywnej gry posłużyła się Kompania Piwowarska pod szyldem “Gra o bro”. Gra składała się z kilku rund, a każdy uczestnik miał za zadanie zbudować własną postać, nadać jej cechy osobowości i odpowiedzieć na klasyczne pytania otwarte. Aplikacja w formie gry pozwoliła wyłonić talenty redaktorskie, sprawdzić wiedzę z zakresu mediów społecznościowych i zweryfikować kreatywność kandydatów.



Rekruterzy coraz częściej sięgają po niestandardowe formy selekcji potencjalnych pracowników, wprowadzając do stresującego procesu rekrutacji elementy intelektualnej rozrywki. Zadowolenie kandydatów i dobre wrażenie z przyjaznego postępowania kwalifikacyjnego przekłada się na korzystne opinie o firmie, a fakt stosowania innowacyjnych rozwiązań zwiększa skuteczność pozyskiwania idealnych pracowników.



W Polsce tego typu narzędzie do rekrutacji stworzyła firma Talent Bridge.



Typowe rozmowy kwalifikacyjne są nieodłącznym etapem rekrutacji, ale w dużym stopniu są podatne na błędy (aprobata społeczna). Dzięki grze, rekruterzy mają możliwość zweryfikowania predyspozycji i cech przyszłego pracownika, jednocześnie niwelując czynnik kłamstwa. Posiadając wyniki z gry rekrutacyjnej oraz informacje po odbytej rozmowie, uzyskujemy pełen obraz kompetencji, dzięki czemu możemy podjąć trafniejsze decyzje, bardzo często kluczowe dla biznesu – mówi dyrektor zarządzający Talent Bridge, Piotr Marciniak.



Kolejną korzyścią jest wyróżnienie się na rynku, kandydaci zapamiętują nietypowe procesy rekrutacyjne, co wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku firmy na rynku pracy. System selekcji personelu oparty na grach coraz mocniej wspiera powszechne metody i dyktuje trendy w dziedzinie HR – dodaje.



Zaletą gry rekrutacyjnej jest możliwość jej personalizacji i adaptacji do kultury organizacyjnej firmy. Usługa zaprojektowania gry obejmuje m. in. dopasowanie szaty graficznej, stworzenie indywidualnego scenariusza i funkcję monitorującą wzrost ilości aplikacji względem ogłoszenia oraz koszt rekrutacji kandydata. To powoduje, że gra może być przeznaczona zarówno do selekcji kandydatów, jak również do ich pozyskiwania. Gra w połączeniu z narzędziami do oceny kandydatów jest także efektywniejsza pod względem badanych kompetencji i pozwala dokładniej określić cechy pożądanego pracownika.



Źródło: Talent Bridge

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl