Kto jest twoim wzorem sprzedażowym?

img_842
Kogo chcecie naśladować lub kogo chcielibyście naśladować? Zaskakuje mnie liczba sprzedawców, którzy nie mają swoich wzorów idealnego sprzedawcy. Tylko najlepsi i najwybitniejsi sprzedawcy przyznają się, że mają swoich guru. Czy to nie prowokuje pytania, że być może jednym z powodów, że są najlepsi, jest fakt, że posiadają wzór idealnego sprzedawcy bądź menedżera?



Wzorem sprzedażowym wcale nie musi być osoba, którą znamy osobiście. To osoba, którą znamy na tyle, by móc porównywać jej działania ze swoimi. To osoba, która nas inspiruje, sprawia, że chcemy być tacy jak ona. To nasz gigant sprzedaży, którym kiedyś sami chcemy zostać.



Kto dla Was jest takim wzorem? Jeśli go nie macie, to rozpocznijcie burzę mózgów i zastanówcie się, kto mógłby być dla Was takim wyznacznikiem sukcesu w sprzedaży. Obserwujcie innych i róbcie notatki odnośnie ich pozytywnych cech, które w nich dostrzegacie. Szukajcie podobieństw.



Umiejętność uczenia się od innych jest kluczowa w życiu, a w sprzedaży jest to umiejętność wręcz fundamentalna. Obserwując innych ważne jest, by nie koncentrować się tych, którzy są poziom niżej od nas. Szukajmy najlepszych! Szukajmy takich modeli nie tylko w obszarze własnej branży, ale również w innych. To wspaniały sposób na szukanie nowych pomysłów, a zamykanie się w granicach własnej branży spowoduje, że dość mocno się ograniczamy. Trzeba tylko pamiętać, że nie wszystkie pomysły da się przenieść na grunt naszej branży.



Wzór do naśladowania może być (i zazwyczaj jest!) bardzo ważnym motorem naszego rozwoju. Najlepsze w tym jest to, że to nic nie kosztuje, a wiedza, którą zdobywamy jest realna, poparta praktyką. Zróbcie w tym tygodniu listę osób, wybitnych sprzedawców, którzy Wam imponują. Podczas tworzenia tej listy starajcie się zapisywać również listę cech, które powodują, że ci sprzedawcy są najlepsi.



Mając listę skonfrontujcie ją ze sobą. Nawet jeśli nie znajdziecie nikogo, kto byłby dla Was inspiracją i prawdziwym przykładem wybitnego sprzedawcy, czy menedżera, to zawsze będziecie mieć listę pożądanych cech, które warto w sobie wypracować.



Mark Hunter

Artykuł pochodzi ze źródła: Blog Marka Huntera