8 lekcji sprzedażowych od Armstronga

Czego możemy nauczyć się od Lance’a Armstronga? Okazuje się, że bardzo dużo! Jestem zadziwiony jego sposobem myślenia, a mianowicie tym, że uważa, iż jednym wywiadem u Oprah Winfrey sprawi, że zapomnimy o tym, co zrobił. No cóż, przykro mi, ale to z pewnością się nie stanie.



Oto moja lista rzeczy, których możemy się nauczyć od Lance’a Armstronga, a które możemy wykorzystać w sprzedaży:



1. Jeśli klient Ci nie wierzy, to nie oczekuj, że cokolwiek od Ciebie kupi.

2. Zaufanie jest podstawą w każdej relacji w tym oczywiście relacji sprzedający/kupujący.

3. Jeden telefon sprzedażowy, to za mało, by zamknąć skomplikowaną sprzedaż. Przykro mi, jeśli produkt/usługę, który sprzedajesz jest skomplikowany, to nie spodziewaj się szybkich efektów po jednym telefonie.

4. Zaufanie jest fundamentem każdego zakupu. Jeśli klient Ci nie ufa, to nie kupi.

5. Klienci zawsze sprawdzą kim jesteś. Ciebie i Twoją firmę. Teraz to proste wystarczy użyć Google. Lance błędnie zakłada, że ludzie będą wyrabiali sobie o nim opinię na podstawie jednego wywiadu, a wcale nie sięgną do Internetu.

6. Nie przeceniaj własnej pozycji. Musisz wiedzieć, co chcesz, by klient od Ciebie kupił. Nie oczekuj, że kupi wszystko, co masz w swojej ofercie już na pierwszym spotkaniu. Lance, podczas swojego wywiadu próbował „sprzedać” zdecydowanie za dużo, prosząc nas o wybaczenie, które pozwoli mu na starty w imprezach sportowych!

7. Klienci chcą korzyści, a nie cech. Lance próbował nas przekonać, byśmy mu uwierzyli, ale wątpię, by zadał sobie trud, by spojrzeć na swoją sytuacją z punktu widzenia przeciętnego człowieka

8. Nie staraj się ukryć złego produktu, mówiąc tylko o tych dobrych. Klient i tak przyjrzy Twoje zamiary jeśli będziesz się starał ukryć „słonia w szafie”, co spowoduje, że w ostateczności straci do Ciebie zaufanie.



Mark Hunter




Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj