21 pytań, które należy sobie zadać odnośnie motywacji sprzedażowej

Motywacja w sprzedaży, to nie wyższa matematyka. To, mówiąc wprost, pozycjonowanie siebie na pozycji zwycięzcy, niezależnie od okoliczności. Poniżej checklista z istotnymi pytaniami:



Zapytajcie samych siebie i szczerze odpowiedzcie…



1.      Czy są w moim otoczeniu ludzie, z którymi nie powinienem utrzymywać kontaktu, bo są negatywnie nastawieni?



2.      Czy jestem pozytywny, gdy rozmawiam z innymi przez telefon?



3.      Czy szukam informacji w radio, telewizji, w Internecie, które mają na mnie negatywny wpływ?



4.      Czy postrzegam rzeczy, które dzieją się w moim życiu na zagrożenia bądź szanse?



5.      Czy dostrzegam każdego dnia możliwości pomagania innym? 



6.      Czy postrzegam każdy dzień, jako szansę na zdobycie nowej wiedzy i doświadczenia?



7.      Czy jestem nastawiony na osiąganie celów zarówno osobistych, jak i zawodowych?



8.      Czy moja praca odpowiada moim wartościom i etyce?



9.      Czy osiągnąłem równowagę jeśli chodzi o wiarę, etykę?



10.  Czy znajduję czas dla rodziny i przyjaciół?



11.  Czy znajduję czas, by zadbać o swoją kondycję fizyczną?



12.  Czy w moim otoczeniu znajdują się ludzie, którzy mają na mnie pozytywny wpływ i czy ja mam taki wpływ na nich?



13.  Czy pomagam innym w osiąganiu ich celów?



14.  Czy postrzegam za przywilej możliwość pomagania klientom?



15.  Jakie czynności powinienem robić inaczej lub nie robić ich w ogóle ponieważ mają na mnie negatywny wpływ?



16.  Co powinienem zmienić w swojej codziennej rutynie, by mieć bardziej pozytywne podejście do pracy?



17.  Czy mam “grupę wsparcia” wśród swoich rówieśników?



18.  Czy potrafię cieszyć się sukcesami?



19.  Czy potrafię wyrażać swą wdzięczność ludziom, którzy chętnie mi pomagają?



20.  Czy postrzegam się jako zwycięzca, czy jako ofiara?



21.  Czy akceptuję pełną odpowiedzialność za swoje działania?



Pamiętajcie o jednym: Wasz poziom motywacji sprzedażowej zależy tylko i wyłącznie od Was samych.



Motywacja, to rzecz osobista, czyli jaki sposób osoba reaguje i radzi sobie z okolicznościami. Motywacja sprzedażowa, którą sami będziecie pielęgnować nie oznacza, że będziecie nagle sprzedawać więcej, ale będziecie na dobrej pozycji wyjściowej do osiągania lepszych wyników.



Mark Hunter


Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj