Rola komunikacji w zarządzaniu zespołem sprzedażowym

img_362

Jaki jest najważniejsza cecha menedżera, którą powinieneś rozwijać jako „młody” stażem kierownik zespołu? Gdybyś miał wybrać jedną z wielu istotnych umiejętności menedżerskich, która najlepiej może określić cię jako dobrego lub złego menedżera, to co to by była za umiejętność?
 
Doświadczeni menedżerowie zgodnie twierdzą, że najważniejszym aspektem w pracy początkującego kierownika zespołu jest umiejętność skutecznej komunikacji. Ludzie, których kierownik wyraża się w sposób niejasny, dwuznaczny będą osiągali kiepskie wyniki.
 
Jak powinni komunikować się skuteczni menedżerowie:
  • Za pomocą odpowiednich metod ( spotkania, e-maile etc.)
  • W odpowiedniej perspektywie: Mówię „MY” nie „JA”.
  • Pilnują, by przekaz był prosty, precyzyjny i jasny.
Twoi ludzie dokładnie Cię słuchają. Będą czytali pomiędzy wierszami i wykorzystają każdy Twój nieprecyzyjny komunikat na własną korzyść.
 
Pamiętaj o jednej kluczowej zasadzie: Zawsze bądź uprzejmy w stosunku do podwładnych. Każde inne podejście będzie Twoją porażką i utratą szacunku. Uprzejmość jest tutaj rozumiana również jako nieuleganie prowokacjom, których z pewnością doświadczysz. Nigdy nie zapominaj, że komunikacja nieformalna jest równie istotna, co formalna. 
 
Upewnij się, że tworzysz dobrą dwukierunkową komunikację na przykład:
 
  • Rozmawiaj z podwładnymi nieformalnie, zadawaj pytania, słuchaj, notuj i co najważniejsze zapewniaj informację zwrotną.
  • Informuj podwładnych regularnie, powiedz im co planujesz i jak Twoje działania będą miały wpływ na ich pracę.
  • Systematyzuj procesy komunikacji (regularne, niezbyt częste spotkania, raporty wysyłane e-mailem etc.)
 
Znaczenie fundamentalne dla dobrego zarządzania mają uczciwość i otwartość na komunikaty innych. Umiejętne dawanie i przyjmowanie informacji zwrotnej powinieneś opanować jak najszybciej, jeśli chcesz być skutecznym liderem zespołu sprzedażowego.
 
D.D.
 
Podobne artykuły:

Komunikowanie zmian

Komunikowanie złych wiadomości podwładnym

Narzędzia komunikacji – zebrania

Komunikacja w zespole sprzedawców

4 typy złej komunikacji