Komunikowanie złych wiadomości podwładnym

img_397

Komunikowanie złych informacji swoim ludziom, to przykry obowiązek menedżera. Sposób w jaki to robi, jest kluczowy dla utrzymanie odpowieniej atmosfery w zespole.

 
Poniższe punkty mogą służyć za checklistę w przygotowywaniu odpowiedniej strategii.

 
1. Przekazuj i komentuj wiadomość w prosty i bezpośredni sposób:
– Nie kłam, nie ukrywaj informacji, nie ubarwiaj, nie używaj żargonu.

– Nie obiecuj jeśli wiesz, że nie dotrzymasz obietnicy.


2. Wyjaśniaj dlaczego podejmowane są pewne czynności.
  -Jak firma wspiera wdrażanie zmian?
 -Co do tej pory było robione źle?
 -Jak podejmowane kroki zmienią sytuację?
– Pokazuj, jak podjęte decyzje wpłyną na:
 *bezpośrednio na podwładnych,
 *pośrednio na podwładnych,
 *na firmę,
*na klientów.


3. Przekazuj informację w odpowiednim czasie.
– Bardzo duże znaczenie ma fakt, komu przekażesz informację jako pierwszemu. Nie pozwól, aby Twoi ludzie dowiadywali się złych informacji od innych! 
– Upewnij się, że podwładni mają wystarczająco dużo czasu na reakcję na Twoją informację.

 
4. Jeśli to możliwe, przedstaw alternatywy, które były rozważane.
– Jakie to były pomysły?
 -Dlaczego nie zostały wdrożone?

 
5. Mów, czego oczekujesz od podwładnych.
– Jakie rozwiązania zostały przyjęte, by pomóc podwładnym we wdrażaniu zmiany?
– Opisz jakie działania są niezbędne by:
 *sprzedaż wzrosła o X
 *ogólny wynik wzrósł o X
 *koszty sprzedaży spadły o X


Sekret w komunikowaniu złych informacji leży w uczciwości i odpowiednio szybkiej reakcji. Informacja nie może być niespodzianką dla Twoich ludzi.


D.D.



Podobne artykuły:

Komunikowanie zmian

Narzędzia komunikacji – zebrania

Komunikacja w zespole sprzedawców

Rola komunikacji w zarządzaniu zespołem sprzedażowym

4 typy złej komunikacji