Właściwe rynki docelowe jako szansa na efektywny wynik pracy handlowca/doradcy klienta
Miejsce i Data
Centrum Konferencyjne Pałac Bagatela
Korzyści
Doświadczenia odnoszących sukcesy handlowców wskazują na istotny obszar wyboru rynku własnego działania. Niezależnie od posiadanej wiedzy i umiejętności, dysponując tym samym zasobem czasu, najbardziej skuteczni działają tam, gdzie mają szansę na maksymalny zwrot z poczynionych inwestycji – analizy potencjału klienta. Poznajmy zatem i szczegółowo omówmy wszystkie aspekty wyboru potencjalnych klientów i metod ich pozyskiwania, w celu optymalnego wykorzystania własnego czasu, wiedzy i doświadczenia handlowca.
Dla kogo szkolenie
Doświadczeni sprzedawcy (doradcy finansowo-ubezpieczeniowi) oczekujący optymalizacji swojego warsztatu pracy, mający poczucie, że można pracować jeszcze bardziej efektywnie.
Program szkolenia
I dzień:
1. Pojęcie rynków docelowych na tle wybranej branży
Jak zdefiniować optymalny dla siebie rynek działania i przekonać się do działania?
2. Założenia opłacalności rynku docelowego
Jak przeprowadzić analizę własnej działalności połączyć ją z oferowaną usługą w odniesieniu do szeroko pojętej opłacalności?
Warsztat: Omówienie przykładowych, obecnych rynków docelowych wybranych uczestników, analiza studium przypadku
3. Baza aktualnych klientów sprzedawcy/doradcy
Jak zabezpieczyć ciągłość w osiąganiu maksymalnej stopy zwrotu z dotychczasowego dorobku zawodowego ?
Warsztat: Wybór wariantu segmentacji i analiza najbardziej efektywnych rynków docelowych na bazie istniejących klientów.
II dzień:
1. Analiza własnych umiejętności, predyspozycji i wyników w procesie obsługi klienta
Jak na bieżąco analizować to co musi być zrobione, od tego co robimy?
Warsztat: Budowa listy 100 wymarzonych klientów, podstawy prawdziwego sukcesu w przyszłości
2. Zaplanowanie działań niezbędnych do skupienia się na rynkach docelowych
Motywowanie do zmiany zachowań, wzbudzanie własnej elastyczności szybkości działań
Warsztat: Zaplanowanie działań niezbędnych do skutecznego dotarcia do założonego rynku docelowego – analiza studium przypadku
3. Budowanie relacji z przedstawicielami rynku docelowego
Jak powstaje nowa wartość, gdzie nie można pozwolić sobie na przeciętność?
Warsztat: Zaplanowanie działania w ramach marketingu edukacyjnego z wybranym klientem rynku docelowego.
Praca domowa: Plan pracy na wybranym rynku docelowym.
Istnieje możliwość oceny materiału przez prowadzącego zajęcia – dotyczy tych uczestników warsztatów, którzy przedstawią plan do analizy terminie do 30 dni od daty zakończenia warsztatów.
Koszt szkolenia
1 090 PLN netto
Trener
Lech Dworaczyński – jeden z najbardziej doświadczonych ekspertów w Polsce z dziedziny zarządzania sprzedażą. Specjalizuje się w układaniu i wdrażaniu strategii w zespołach sprzedażowych, podnoszeniem efektywności całych sieci sprzedażowych jak i pojedynczych handlowców. Nadal czynny zawodowo menedżer sprzedaży, odpowiadający za wyniki sprzedażowe organizacji, jak i kariery zawodowe podwładnych handlowców. Swoje poglądy, przemyślenia w obszarze procesów sprzedażowych i szeroko pojętej obsłudze klienta, od paru lat umieszczał na na portalu www.menedzersprzedazy.pl, obecnie na blogu www.dworaczynski.pl