Zostań profesjonalistą

img_901
Sprzedaż to przede wszystkim dostarczanie wartości, a nie jest jedynie wymiana produktu za pieniądze. W sprzedaży najważniejsze są wartości i relacje z klientem, a także dostarczanie mu odpowiednich rozwiązań.

 

Aby dla klienta zostać profesjonalnym sprzedawcą powinieneś stosować poniższe praktyki.

 

  1. Obiecuj dużo, dostarczaj jeszcze więcej.

    W sprzedaży najtrudniejszym etapem jest pozyskanie klienta, kiedy już go masz wystarczy odpowiednio o niego dbać. Ty natomiast dbaj o klienta ponadprzeciętnie. Tak, aby obsługa klienta, jaką prezentujesz była czymś wyjątkowym i niespotykanym. Nie wymaga to dużo czasu, a jedynie odrobiny kreatywności i myślenia długofalowego.

     
  2. Specjalnie dla klienta zajmuj się detalami, które są dla niego ważne. Coś, co Tobie wydaje się bezwartościowe, dla klienta może okazać się niezwykle istotne. Jeśli klient spostrzeże, że postępujesz w ten sposób, zyska pewność, że liczysz się z nim.

     
  3. Zostań partnerem biznesowym swojego klienta, jego doradcą. Nie traktuj siebie jak sprzedawcy, lecz jako partnera biznesowego, który dostarcza rozwiązań i tak właśnie się zachowuj. Jeśli pozycjonujesz siebie jako kogoś kto posiada wiedzę, know – how i umiejętności wówczas zmienia się Twój obraz w oczach klienta. Będzie on z Tobą rozmawiał na różne tematy, szukał rady i liczył się z Twoi zdaniem.

     
  4. Popracuj nad sobą, abyś był osobą, z która ludzie chętnie robią interesy. Na ten element składa się wiele czynników, tak osobowościowych jak i zależnych od Twojego zachowania. Ważne, abyś wyglądał profesjonalnie, zachowywał się w ten  sposób, a dodatkowo starał się być otwarty i komunikatywny.

     
  5. Dostosuj swój terminarz i harmonogram do swojego klienta. Nie ustalaj spotkań pod siebie, miej szacunek dla czasu klienta. Nie możesz stawiać klientowi żelaznego ultimatum, znajdując dla niego czas pomiędzy innymi spotkaniami. To Ty masz interes do klienta, nie on do Ciebie, wiec to Ty musisz się dostosowywać.

     
  6. Przyznaj się do błędów, jeśli takowe popełnisz. Nie szukaj kozła ofiarnego, tylko jeśli rzeczywiście zawinisz, weź odpowiedzialność za pomyłkę. Nie przepraszaj jednak nieustannie, ponieważ osoba, która przeprasza nieustannie jest niepewna siebie lub popełnia błędy bardzo często. NIkt nie chce współpracować z takim sprzedawcą.

     
  7. Zainteresuj się całokształtem biznesu swojego klienta – na jakim rynku działa, jakie ma problemy, itp. Za każdym razem przed spotkaniem z klientem zapoznaj się z jego sytuacją , z sytuacją w jego branży, z sytuacją na rynku. Zbierz informacje, tak abyś mógł z nim porozmawiać, czy doradzić.

Formularz pomocny w szkoleniu znajduje się tutaj.