Po złożeniu zamówienia…

img_901
Jednym z najczęstszych błędów, jaki popełniają sprzedawcy, jest niewłaściwe zachowanie tuż po złożeniu przez klienta zamówienia. Bardzo często sprzedawcy jak najszybciej chcą opuścić miejsce spotkania, zaczynają się spieszyć z obawy, że klient zmieni zdanie, choć oczywistym jest, że jeśli klient będzie chciał wycofać się ze sprzedaży i tak znajdzie sposób.

 

Sprzedawca uciekający niemal ze spotkanie jest dobrym pretekstem, niszczy bowiem zaufanie, które z takim mozołem zbudował. Zamiast tego, należy wręcz wzmocnić swoją sprzedaż. Nie jest to trudne, a daje klientowi komfort, iż decyzja, którą podjął jest słuszna.

 

Jest na to kilka sposobów.

 

Po pierwsze, pochwal decyzję klienta – upewnij go w tym że dobrze zrobił np. „Sądzę, że dokonał Pan racjonalnej decyzji” i powiedz dlaczego.

W tym momencie przywołasz znowu wartość, która zaspokaja potrzeby, a klient poczuje się usatysfakcjonowany.



Zapytaj klienta, czy nie chciałaby kupić więcej lub inny produktu z Twojej oferty. Zaskakujące jest jak wiele osób kupuje kolejną rzecz, zaraz po zakupie pierwszej. Dla Ciebie to idealne sytuacja, gdyż jesteś już po prezentacji, wzbudziłeś zaufanie, więc nie będziesz musiał przechodzić wszystkich etapów od początku



Na koniec, zapewnij klienta o swoim serwisie. Spytaj go, kiedy będziesz mógł zadzwonić, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, produkt dotarł i spełnia swoje zadania. Zapewnij klienta, że może do Ciebie dzwonić, gdyby cokolwiek poszło nie tak, jak zostało to ustalone.

 

Trzy proste zmiany w Twoim zachowaniu mogą zdecydowanie zwiększyć obrót firmy, a także spowodować lojalność klienta. To najlepszy sposób na rozpoczęcie odpowiedniej obsługi posprzedażowej.

 

Formularz pomocny w szkoleniu znajduje się tutaj