Networking

img_901
Networking jest bardzo dobrym i mniej formalnym sposobem na poszukiwanie klientów. Ma on wielu zwolenników, choć często skojarzenia z tym słowem są negatywne. Jest to po prostu sposób na poznawanie nowych klientów, inwestorów, partnerów biznesowych.



Sesja networkingowa polega na zgromadzeniu obcych sobie ludzi w jednym pomieszczeniu, celem nawiązania kontaktów, wymiany wizytówek, itp. To doskonała opcja na pozyskanie nowych kontaktów. Jest wiele korzyści, które możemy czerpać z networkingu, ważne jednak, by zachować kilka zasad.



1.      Aby w pełni skorzystać z networkingu musisz mieć dobre zdanie na swój temat, ponieważ wizerunek samego siebie w krytyczny sposób wpływa na twoje możliwości. Jeżeli uważasz się za przyjazną i otwartą osobę, inni również będą Cię w ten sposób spostrzegali. Twój obraz samego siebie musi być wystarczająco mocny, by poradzić sobie z okazjonalnym odrzuceniem. Jeśli chcesz być postrzegany jako profesjonalista, musisz znaleźć w sobie cechy, które o tym świadczą. Musisz być osobą otwartą , która ma coś ważnego do powiedzenia, tylko w takim wypadku inni będą chcieli się z Tobą porozumieć.



2.      Musisz szczerze interesować się innymi ludźmi. Ludzie są zainteresowani rozmową nie na Twój, lecz na swój własny temat. Musisz zapytać sam siebie, co Cię interesuje w innych ludziach?

Spróbuj zainteresować się ludźmi, których spotykasz, podczas szkoleń, nieformalnych spotkań, którzy dzielą Twoje hobby. Zadawaj im pytania, a nie mów o sobie. Poszukaj w nich rzeczy interesujących.



Nawiąż rozmowę poprzez pytania:

– Dlaczego uczestniczą w danych zajęciach?

– Co ich sprowadza?

– Co lubią robić?

– Czym się zajmują?

– Jaka jest ich ścieżka zawodowa?



3.      Musisz rozwijać swoją pamięć, aby po spotkaniu mieć w głowie jak najwięcej informacji na temat osób, które spotykasz. Musisz znać opowieści ludzi, a niekoniecznie ich imiona, czy nazwiska – w  tym celu poproś o ich karty biznesowe, ale skojarz z każdą osobą konkretną historię.



4.      Pamiętaj, byś był zrelaksowanym. Nie będziesz efektywny, jeżeli będziesz się za bardzo starał. Wszyscy słyszeliśmy o osobach, które śmieją się za długo i za głośno z dowcipów. Tak w sprzedaży, jak i w networkingu liczy się delikatność, a nie siła. Twoja rozmowa musi być finezyjna, miła, ludzie wokół Ciebie muszą czuć się odprężeni, zrelaksowani, przecież to nie przesłuchanie.



Sesja networkingowa nie powinna być dla Ciebie stresująca, czy nieprzyjemna. Jest to spotkanie z nowymi, interesującymi ludźmi, wśród których możesz znaleźć wielu nowych klientów. W ten sposób właśnie powinieneś do tych spotkań się odnieść.



Formularz pomocny w szkoleniu znajduje się tutaj