Co zrobić, by klient oddzwonił?

img_901
Co zrobić, by klient oddzwonił?

Faktem jest, że niewystarczająca ilość potencjalnych klientów, jest powodem dla którego tak niewielu sprzedawców odnosi sukces. Problem rozpoczyna się już w trakcie pierwszej rozmowy telefonicznej. To co ma pomagać e-mail, telefon, poczta głosowa, automatyczna sekretarka, nie zawsze spełnia swoja rolę. Nierzadko jest tak z winy samych sprzedawców.

Jak często, gdy dzwonisz do swoich potencjalnych klientów, oni nie oddzwaniają?



Jeśli chcesz, by wykonali ten telefon, muszą wiedzieć, że to, co chciałbyś im przekazać jest ważne i wzbudzi ich zainteresowanie.



Po pierwsze, nie powinieneś oczekiwać, że oni oddzwonią, ponieważ to Ty masz im coś do zaoferowania, nie oni. Ale skoro nagrałeś się już kilka razy, a klient nadal nie oddzwania, możesz spróbować wykorzystać kilka poniższych możliwości.



1.      Nagrywając wiadomość jasno poinformuj, że prosisz o oddzwonienie. Nie bądź nieśmiały, lub niepewny, lecz powiedz czego oczekujesz wprost np. „Byłbym bardzo wdzięczny, jeżeli Pan oddzwoni. Rozumiem jednak, jeżeli nie będzie Pan mógł się ze mną skontaktować do tego dnia, skontaktuję z Panem ponownie”  Poinformuj ich, że jeżeli oni nie oddzwonią, Ty skontaktujesz się z nimi ponownie, wówczas będą się spodziewali Twojego telefonu.



2.      Poinformuj ich, o jakiej porze powinni się z Tobą skontaktować. Możesz powiedzieć coś takiego: „Oczywiście nie oczekuje że Państwo do mnie oddzwonią, na wszelki wypadek chciałbym poinformować, że będę tutaj w tym tygodniu codziennie pomiędzy 15 a 16”.  Pamiętaj, bądź pod telefonem o czasie. Jeżeli Cię nie będzie, sprawisz wrażenie nieodpowiedzialnego człowieka.



3.      Dopilnuj, aby wymówić swoje imię i nazwisko dokładnie i powoli. Jeżeli to konieczne przeliteruj i zawsze poinformuj, jaką firmę reprezentujesz.



4.      Podaj swój numer dwukrotnie. Postaraj się podać go na początku i na końcu wiadomości, tak by potencjalni klienci nie musieli odsłuchiwać całej wiadomości dwukrotnie, by zanotować Twój numer telefonu.



5.      Wyjaśnij nie tylko, jaki oferujesz produkt, lecz dokładnie wyjaśnij, jakie korzyści mogą osiągnąć, jeżeli bliżej zainteresują się produktem. Miej pewność, że twoja wiadomość zachęci ich do skontaktowania się z Tobą. Jak do tej pory nie chcesz im niczego sprzedać, tylko umówić się na spotkanie. Jednak, aby ich zachęcić do tego, musisz już na tym etapie przedstawić korzyści, jakie będą mieli z tego spotkania



6.      Dokładnie poinformuj o której godzinie zadzwonisz ponownie.



7.      Nie bądź zaskoczony, zszokowany lub rozczarowany jeżeli twój potencjalny klient nie oddzwoni do Ciebie, tylko 20% oddzwania, ale to zawsze 20 procent więcej niż gdybyś nie zostawił wiadomości.



8.      Zostaw dane kontaktowe do osoby, z którą mogą się skontaktować, jeżeli byłbyś nieosiągalny. Jest to bardzo efektywny sposób, ponieważ informuje potencjalnego klienta o twoim profesjonalizmie. To bardzo skuteczna praktyka, gdyż klient ma  świadomość, iż cała firma jest zaangażowana w jego sprawę.



9.      Miej pewność że Twoja wiadomość zawiera najważniejsze informacje, lecz nie jest za długa i powtarzająca się. Zastanów się co chcesz przekazać i zrób to jasno, uprzejmie i zwięźle.



Monitoruj procent telefonów zwrotnych. Nie sztuką jest zostawiać wiadomość po wiadomości, bez uzyskania odpowiedzi. Nikt nie ma dobrego powodu, aby oddzwonić, jeżeli wiadomość jest niejasna, zbyt agresywna, zawiera za wiele lub za mało informacji.

 

Arkusz pomocny w szkoleniu znajduje się tutaj