Informacja zwrotna

img_543
Dawanie konstruktywnej informacji zwrotnej menedżerom może być trudniejsze niż myślisz. Twoi menedżerowie bowiem to jednostki o bardzo dużej niezależności i pewności siebie. 

 

Wszystko zależy od charakteru każdego Twojego menedżera i Twojej pozycji w firmie tj. czy posiadasz odpowiednio wysoki szacunek podwładnych.

 
Oto kilka wskazówek jak udzielać informacji zwrotnej menedżerom. 

 
1.Zawsze buduj pozytywne relacje ze swoimi menedżerami. Traktuj każdego pracownika w swoim otoczeniu z respektem.

 
2. Podawaj pozytywne i negatywne informacje zwrotne zamiast skupiać się tylko na negatywach. Oto przykład.
Rozpocznij od pozytywów:
„Zawsze udaje ci się osiągnąć założone cele.”
Przejdź do krytyki:
„Pamiętaj jednak, że Twoi ludzie ponoszą znacznie większe koszty przy pozyskiwaniu klientów niż inni sprzedawcy.”
Zakończ pozytywem:
„Masz szanse na jeszcze lepsze wyniki, jak popracujesz ze swoimi ludźmi nad redukcją kosztów pozyskiwania klientów. Jeśli potrzebujesz mojego wsparcia, to chętnie pomogę.”

 
3. Zwracaj uwagę na język ciała. Utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą. Panuj nad tonem swojego głosu. 


4. Miej wszystko na papierze. Wszystkie ustalenia, wskazówki, słowem wszystko miej spisane! Oczywiście kopia Twoich notatek musi trafić również do Twojego menedżera. Tylko w taki sposób unikniecie nieporozumień i konfliktów. 


5. Nie zapominaj o pochwałach. Gdy Twój menedżer odnosi sukcesy, upewnij się, że reszta Twoich ludzi dowie się o tym.


Udzielając informacji zwrotnej zgodnie z tymi pięcioma punktami będziesz miał pewność, że będzie to informacja konstruktywna a nie destruktywna.
D.D.