Skuteczne zebrania
Po pierwsze, sprzedawcy nienawidzą spotykać się na zebraniach. Tak samo jak szefowie zespołów (ci dodatkowo nie znoszą przeprowadzać zebrań ze swoimi sprzedawcami). Wszyscy w sprzedaży to wiedzą. Co zatem należy zrobić, by takie spotkania przynosiły konkretne korzyści?
Oto cztery podstawowe zasady, od których musisz zacząć:
-
Brak celu, nie ma zebrania. Zebrania organizuj tylko wtedy, gdy masz poważny powód a więc raz na miesiąc, raz na tydzień, co dwa tygodnie etc. Częstotliwość spotkań również jest ważna (pozwól ludziom sprzedawać!), ale to powód spotkania powinien być decydującym kryterium. To, że firma nie funduje już pracownikom kawy, to nie powód do zorganizowania zebrania. To temat na króciutkiego maila albo informację, którą wywiesisz na tablicy informacyjnej.
-
Brak przygotowania, nie ma zebrania. Jeśli z jakiegoś powodu nie miałeś czasu się przygotować do zebrania, to odwołaj spotkanie. Nie ma usprawiedliwienia dla marnowania czasu swoich podwładnych, a szczególnie jeśli to Ty jesteś winowajcą.
-
Zebranie z zespołem to nie miejsce na indywidualny coaching. Zebranie to działanie w grupie. Odnoś się do potrzeb grupy i problemów, które dotyczą całego zespołu. Każdy członek zespołu powinien mieć swój własny czas na indywidualne spotkania z Tobą w ramach treningu. Jeśli zebranie przeradza się w indywidualny coaching, to zwolnij z obowiązku uczestniczenia w takim zebraniu reszty uczestników!
- Ustal ramy czasowe i trzymaj się ich. Sprzedawcy mają sprzedawać a nie chodzić na spotkania. W normalnych okolicznościach zebranie z zespołem nie powinno trwać dłużej niż godzinę!
Zebrania mają sens, jeśli będziesz w stanie pomóc całemu zespołowi, by mogli sprzedawać więcej a szefom pomóc w lepszym zarządzaniu zespołami. To pierwsze i najważniejsze kryterium udanego zebrania. Takie spotkania są istotne, ale jeśli będzie ich za dużo, lub gdy będą marnotrawstwem czasu podwładnych, to odniesiesz skutek odwrotny
D.D.
Podobne artykuły:
Prowadzenie dobrego zebrania