Czy jesteś częścią problem, czy jego rozwiązaniem?

img_772
Wszyscy widzieliśmy statystyki: Zaufanie klientów spada, sprzedaż detaliczna spada. Ważne jest, by zauważyć jednak pewną zależność: zaufanie klienta (postawa) spada, a więc spada również sprzedaż. Gdy zaufanie rośnie, to sprzedaż idzie również w górę. Zasada pozostaje: nasze działania są pochodną naszej postawy względem pracy, jaką wykonujemy.



OK, co to ma wspólnego z Tobą? Oto co: Jeśli rynki, które obsługujecie notują spadki, to brak zakupów jest rezultatem postawy (braku zaufania). Możecie wpłynąć na postawy klientów i stać się częścią rozwiązania, lub pozwolić, by sytuacja wpłynęła na Was. Wtedy to Wy stajecie się również częścią problemu.



Postawy są „zaraźliwe”. Jeśli spędzasz dużo czasu w towarzystwie osób o negatywnym nastawieniu, to sami zaczniemy wszystko postrzegać w czarnych barwach. Analogicznie, jeśli przebywamy wśród ludzi optymistycznych, pełnych energii, to ich postawa zacznie się udzielać również nam.



Oto kolejny element układanki. Możecie sami wybierać, jaką postawę przyjmiecie. Możecie zdecydować, że będziecie szczęśliwi, smutni, pewni siebie, ostrożni. Nie wierzycie? To rozwiążcie test.



Jutro, podczas śniadania powtarzajcie sobie jak mantrę: „To będzie paskudny dzień. Wszyscy boją się kupować. Wielu klientów pewnie nie będzie chciało się ze mną spotkać. Niedługą mnie i tak zwolnią”.



Po powtórzeniu tej litanii, obserwujcie swoje zachowanie w pracy, w ciągu dnia. Prawdopodobnie nie będziecie specjalnie optymistyczni. Będziecie zniechęceni i zdemotywowani, i co gorsza, będziecie mieli negatywny wpływ na otoczenie.

Możecie oczywiście, dramatycznie zmienić swoje nastawienie, gdy podczas śniadania będzie powtarzali sobie: „To będzie wspaniały dzień, nie mogę doczekać się, co ciekawego się dzisiaj wydarzy, wiem, że mogę zaoferować kilka korzystnych rozwiązań moim klientom”. Rezultat takiego pozytywnego myślenia to wzrost pewności siebie i zastrzyk pozytywnej energii. Co ważniejsze, wasza postawa będzie równie „zaraźliwa”.



Oto clu mojego artykułu. Możecie zdecydować, czy jesteście częścią problemu, czy jego rozwiązaniem. Macie wybór, czy poddać się negatywnym emocjom, które nas otaczają (zwłaszcza w kryzysie). Możecie również wybrać dobrze i stać się rozwiązaniem wielu problemów poprzez świadome przyjęcie pozytywnej i pewnej siebie postawy. W ten sposób pomagacie nie tylko sobie, ale macie realny wpływ na tych, którzy Was otaczają.



Jesteście profesjonalistami. W ciągu dnia pracy kontaktujecie się z o wiele większą liczbą osób niż zwykli ludzie. Klienci (w tym również potencjalni), koledzy, podwładni, menedżerowie, dostawcy, przyjaciele, rodzina – wszyscy dookoła będą korzystali z waszej pozytywnej postawy. Wasza pozycja daje Wam olbrzymie możliwości i jest zarazem dużą odpowiedzialnością, by być proaktywnym.

Czas zacząć być pozytywnym liderem, dla tych, którzy Was otaczają. Oto kilka wskazówek jak stać się takim przywódcą:



1. Zacznij od siebie.  Upewnij się, że masz odpowiednie nastawienie do otaczającej rzeczywistości. Trzymaj się blisko pozytywnych ludzi. Czytaj książki i artykuły, które pomogą Ci w utrzymaniu pozytywnego nastawienia. Postaraj się o dodatkowe szkolenia w tym obszarze.



2. Zacznij postrzegać siebie samego, jako lidera, którzy otaczający Cię ludzie szukają. Bądź wyczulony na okazje i możliwości, które pojawiają się na Twojej drodze. Jeśli jesteś menedżerem, zrób coś pozytywnego dla swoich podwładnych. Inwestuj w nich. Wykorzystuj ich zaangażowanie w jakąś nową inicjatywę. Stosuj się do swoich zasad, pokazuj ludziom codziennie swoją pozytywną postawę.



Po zamachach terrorystycznych, przekonałem się, że terroryści świadomie wybrali symbol amerykańskiego biznesu za swój cel. Tym celem było połączenie energii, wiedzy i mądrości amerykańskich biznesmenów, tego, co stanowiło sedno wolności wyboru, godności i finansowych możliwości. Tego, co było symbolem dla milionów ludzi na całym świecie.



Dave Kahle



Dave Kahle, od 21 lat praktyk w zarządzaniu sprzedażą . W swojej karierze wyszkolił ponad 1000 menedżerów i tysiące sprzedawców. Autor 8 książek w tym 10 secrets of Time Management for Salespeople, Question Your Way to Sales Success, które zostały przetłumaczone na 8 języków i wydane w 20 krajach. Wydawca e-zina Thinking about Sales. Na swoim koncie ma ponad 1000 artykułów.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj



Polecane książki: Zwycięskie opowieści