Psychologia konsumenta

img_582
Zaprojektowanie dobrego sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem, gdyż konkurencja jest bardzo silna, a klienci zdecydowanie bardziej kapryśni niż ci, którzy wybierają tradycyjną formę zakupów. Warto zatem pamiętać o kilku prostych zasadach, opartych na wynikach badań psychologów zajmujących się nawykami konsumenckimi, które znacznie podniosą skuteczność sprzedaży w Internecie.



Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że witryna musi być prosta, przejrzysta i szybka, gdyż klient wycofuje się z zakupów, jeżeli strona nie załaduje się w przeciągu trzech sekund, a najprawdopodobniej już nigdy na nią nie wróci.



Trzeba również skrócić proces dokonywania transakcji do absolutnego minimum – klienci nie znoszą, gdy składa się on ze zbyt wielu etapów, a szczególnie irytują się, gdy sklep prosi ich dwa razy o to samo.



Okazuje się, że finalizacja zakupów online powinna składać się maksymalnie z 5 kroków. Klienci sklepów internetowych często porzucają koszyk również wtedy, gdy sklep zmusza ich do założenia konta oraz automatycznie wysyła newsletter. Warto natomiast zapewnić klientowi możliwość skorzystania z kuponu rabatowego oraz szeroki wybór sposobów płatności. A przede wszystkim publikować dużo zdjęć produktów – koniecznie zgodnych z rzeczywistością, inaczej sklep przepadnie, zmiażdżony negatywnymi komentarzami klientów.



Więcej szczegółów w załączonej infografice opracowanej przez zespół vouchercloud.pl

infografika_psychologia_konsumenta