A jakie Ty zostawiasz wrażenie na kliencie?

img_257
Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką omawiam podczas jakiegokolwiek szkolenia sprzedażowego jest pozytywny wpływ, jaki sprzedawcy powinni mieć na innych ludzi.

 

Nie dotyczy to jedynie zamknięcia sprzedaży, tego, co sprzedajemy ale wrażenia, jakie po sobie zostawiamy. Takie oddziaływanie odnosi się do sprzedaży oczywiście, ale również do życia codziennego, bo wówczas najłatwiej jest nauczyć się nowych nawyków.

 

Zatrzymają się na chwilę i pomyśl o tym, jakie wrażenie pozostawiasz na ludziach każdego dnia. Pamiętaj również, iż oni także wpływają na Ciebie także.

 

Czy myślałeś kiedyś, co myśli o Tobie klient (potencjalny lub rzeczywisty) gdy opuścisz spotkanie?



Wcale nie mam na myśli egocentryzmu czy skupienia na sobie – wręcz przeciwnie. Naszym celem, zresztą niezależnie od tego czy jest się sprzedawcą czy nie, jest pozytywne wpływanie na innych, na tych, których spotykamy. Jeśli po spotkaniu zostawisz po sobie dobre wrażenie, klient z pewnością będzie chciał spotkać się z Tobą ponownie. Jeśli sprawisz, iż jego dzień będzie lepszy, dlaczego miałby tego nie zrobić? Mówię o tym, na każdym szkoleniu i nadal dziwi mnie fakt, iż sprzedawcy nigdy nie próbują myśleć z perspektywy klienta. Zmiana punktu widzenia jest kluczowa!



Staram się myśleć o sobie jako o liderze, nauczycielu i jako o osobie świadczącej usługi. Możemy zmienić kolejność, ale to właśnie te cechy definiują mnie, jak i to, jaki wpływ mamy na ludzi. Jeśli popatrzymy na swój zawód z tej strony mogę zagwarantować, iż będziemy lepszymi sprzedawcami.



Przyczyna jest bardzo prozaiczna – postrzegamy naszych rozmówców , jako osoby, które należy wysłuchać, bo tylko w ten sposób będziemy mogli im pomóc czyli wywrzeć pozytywny wpływ. Aktywne słuchanie to przecież w sprzedaży jedna z najważniejszych prawd. Oznacza nic innego jak słuchanie ze zrozumienie, odnajdowanie potrzeb, skupienie się na kimś innym, a nie na tym, co my chcemy sprzedać.

 

Jeśli tylko postawimy sobie za cel wysłuchanie klienta i pozostawienie dobrego wrażenia nie tylko będziemy w stanie więcej sprzedaż ale także pozyskamy stałych klientów, będziemy kojarzeni jako osoby z którymi warto się spotkać, a przecież to jest nasze główne wyzwanie sprzedażowe.

 

Copyright 2014, Mark Hunter “The Sales Hunter.” Sales Motivation Blog. Mark Hunter is the author of High-Profit Selling: Win the Sale Without Compromising on Price.



 Oryginalny artykuł znajduje się tutaj