6 rzeczy, które należy zrobić przed 2014

img_876
Rok 2014 już za niecały miesiąc. Czy jesteś przygotowany?



Oto lista rzeczy do zrobienia:



Zidentyfikuj 5 swoich najlepszych klientów



Zastanów się, co możesz zrobić, by zwiększyć z nimi obroty w przyszłym roku. Poświęć czas na przygotowanie planu. Musisz zacząć od ludzi, z którymi warto budować jeszcze lepsze relacje i skupić się na pożądanych przez nich wynikach. Koncentrując się na tych dwóch sprawach pozycjonujesz się jako ekspert, który chce i wie, jak najlepiej pomagać swoim klientom na poziomie jeszcze wyższym niż do tej pory.



Zidentyfikuj 5 dużych, potencjalnych klientów, nad którymi będziesz pracował przez najbliższe miesiące



Musisz zacząć ten proces już na samym początku roku, tak by mieć pewność, że pod koniec roku 2014 ci potencjalni klienci będą kupować u ciebie.



Zidentyfikuj 3 nowe produkty lub usługi, które mogą zwiększyć twój dotychczasowy obrót lub pozyskać nowych klientów



Kluczem jest nie skupianie się na dotychczasowych produktach/usługach ale na rezultatach i korzyściach, które klient uzyska z ich zakupu.



Zidentyfikuj 2 obszary, w których wdrożenie zmian będzie miało według ciebie, duży, pozytywny wpływ na twoje wyniki sprzedażowe 



„Rozłóż” te obszary na mniejsze części, tak by móc zacząć nad nimi pracę natychmiast. Inaczej nie będziesz miał możliwości skutecznego wdrażania tych zmian. Małe kroki są przecież o wiele łatwiejsze do zrobienia. Nie czekaj. Nie ma na to czasu!



Zidentyfikuj 3 klientów lub potencjalnych klientów, których należy sobie odpuścić



Tak jest. Odpuścić. Musisz wyczyścić swoją listę. To brzmi demotywująco, ale z pewnością w twoim portfolio są klienci, który poświęcasz czas na darmo! Klient, czy potencjalny klient, to nie ma znaczenia. Pozbądź się go. Zyskasz mnóstwo czasu na tych, którzy przynoszą ci wymierne korzyści lub na tych, którzy bardzo dobrze rokują.



Oceń swoją postawę/motywację i sposób zarządzania czasem własnym



Ostatecznie wszystko sprowadza się do ciebie. Zastanów się, jak gospodarujesz swoim czasem i jakie czynniki mają pozytywny i negatywny wpływ na twoją skuteczność w tym obszarze. Co musisz zmienić? Przed kim odpowiadasz? Zawsze powtarzałem, ze najlepsi sprzedawcy, to ci, którzy biorą 100% odpowiedzialności za swoje działania i nie pozwalają, by okoliczności i otoczenie miało na te działania negatywny wpływ.



Mark Hunter



Źródło: http://thesaleshunter.com/6-things-to-do-now-for-a-strong-2014/