5 rzeczy, które musisz wiedzieć TERAZ, by odnieść sukces w przyszłym roku

img_901
Ostatnio, podczas spotkania z klientem, sprzedawca zadał mi pytanie, co musi wiedzieć teraz, co pomoże mu odnieść sukces w przyszłym roku. To bardzo dobre pytanie, które powinniśmy sobie zadawać rutynowo. Nie tylko w kontekście przyszłego roku sprzedażowego, ale również co miesiąc i co kwartał.



Oto, co odpowiedziałem temu sprzedawcy:



1. Jeśli nie podniesiesz swojej skuteczności sprzedażowej o 15 proc.  to stracisz sprzedaż na korzyść konkurencji.



Nie ma takiej firmy, która nie wymagałaby od swoich pracowników większego zaangażowania i lepszych wyników w nadchodzącym roku. To oznacza, że również twoja konkurencja będzie chciała zwiększyć skuteczność sprzedaży. Oczywiście, nie wszystkim się uda, ale wielu jednak tak. Robienie tego samego, co w tym roku, już zatem nie wystarczy.



2. Pula potencjalnych klientów będzie rosnąć.



Takich klientów będzie więcej, a dobrą wiadomością jest również to, że będą chcieli kupować. Internet otwiera całkiem nowe obszary i co za tym idzie, możliwości. To oczywiście również pole do popisu twojej konkurencji. Musisz być zatem bardziej podatny na zmiany, umieć się do nich dostosowywać.



3. Klienci będą ciebie potrzebowali coraz mniej w całym procesie sprzedażowym.



Internet jest niesamowitym narzędziem. Potencjalny klient sam będzie poznawał produkt, zanim zwróci się do ciebie. Każdego roku, dzięki wyszukiwarkom i porównywarkom, klienci uczą się i wyciągają wnioski na temat najróżniejszych produktów bez bezpośredniego udziału i pomocy sprzedawcy.



4. Czas stanie się jeszcze bardziej istotny dla ciebie i twoich klientów.



Potencjalny klient, jak wspomniałem w punkcie powyżej, będzie szukał pomocy sprzedawcy znacznie później w procesie sprzedaży. Dlatego będzie chciał podjąć decyzje o zakupie szybciej. Jeśli sprzedajesz w segmencie B2B, to ta sama tendecja dotyczy również klientów, twojego klienta. Cały proces sprzedażowy kurczy się jeśli chodzi o czas, który upływa do momentu zamknięcia sprzedaży.



5. Lojalność klienta zacznie się zmniejszać.



Dlaczego klient ma być wobec ciebie lojalny? Jest tyle informacji dostępnych w sieci. Konkurencja jest przeogromna. Jeśli czytaliście między wierszami wszystkie pięć punktów, to coś zauważycie. Wszystkie te punkty są ze sobą powiązane. Najważniejszą rzeczą jest łatwość w dostępie do informacji jaką mają potencjalni klienci. Wraz ze wzrostem ilości informacji, rośnie również konkurencja.



Wniosek jest jeden. Jeśli myślisz, że możesz robić to, co zwykle, by odnieść sukces w nadchodzącym roku, to się zwyczajnie oszukujesz. Może ci się udać przez jakiś czas, ale ostatecznie twój biznes zacznie erodować, a ty możesz tego nawet nie zauważyć, aż będzie za późno. Weź sobie zatem do serca te pięć punktów, by mieć szanse na realny sukces w następnym roku!





Mark Hunter

Źródło tekstu: http://thesaleshunter.com/5-things-you-need-to-know-now-to-be-more-successful-next-year/