4 szybkie wskazówki, jak osiągnąć roczny plan

Zostały tylko dwa miesiące do końca roku. Jak pewnie się czujesz z wykonaniem swojego rocznego planu? Nie jest jeszcze za późno, niezależnie od tego, co myślisz. Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to odpuścić sobie końcówkę roku.



Oto 4 wskazówki, jakie teraz możesz wykorzystać:



Po pierwsze, najlepiej i najszybciej osiąga się wyniki robiąc biznes z istniejącymi klientami. Umów spotkania lub przynajmniej wykonaj telefon do każdego z istniejących klientów. Cel jest jeden: zwiększenie wolumenu sprzedaży już teraz.



To oznacza szukanie nowych możliwości sprzedażowych, ale również sprzedaż „rutynową”. Nakłonienie klienta, by np. uzupełnił zapasy. Trzeba uczciwie postawić sprawę: Chodzi o pomoc w wykonaniu planu sprzedażowego. Jeśli zapewnialiśmy dobrą obsługę i zbudowaliśmy dobre relacje, to klient z pewnością uszanuje naszą otwartość. Będziecie pozytywnie zaskoczeni skutecznością takiego prostego podejścia.



Po drugie,  zwiększ aktywność jeśli chodzi o potencjalnych klientów, co do których masz przypuszczenia, że mogą kupić. Wiele firm miało dobry rok i szukają możliwości wydania pieniędzy. Nie będziesz o tym wiedział, jeśli nie zapytasz. Bycie otwartym i uczciwym, co do swoich zamiarów, jest bardzo dobrą strategią również w tym przypadku.



Po trzecie, poświęć dodatkowe 30 minut dziennie na kontakty telefoniczne z potencjalnymi klientami, którzy dobrze rokują. To są klienci, co do których możesz mieć przekonanie, że nie kupią w najbliższym czasie, ale oni cię znają. Skontaktuj się z nimi. To zajmie chwilę, a fakt, że już wcześniej zacząłeś budować z nimi relacje, pomoże zamienić ich w realnych klientów.



Po czwarte, raz w tygodniu wysyłaj maile do potencjalnych klientów, niezależnie od tego jaki mają potencjał. (Zauważcie, że ustawiłem listę wskazówek w malejącej kolejności w zależności o poziomu sprzedaży, które generują).



Czwarta wskazówka jest pewnym podsumowaniem i powtórzeniem. Chcemy sprzedawać ludziom, którzy w pierwszej kolejności chcieliby kupić pod koniec roku. Skup się zatem na korzyściach, jakie klient odniesie kupując właśnie w tym okresie roku.



Zauważcie, że żadna ze wskazówek nie mówi o sezonowej obniżce cen. Jestem przeciwny używaniu obniżek cenowych w celu osiągnięcia rocznych wyników sprzedażowych, z dwóch powodów. Po pierwsze oddajemy nasz zysk, a to jest to, co oczekujemy na końcu roku!



Po drugie niszczymy relację cena – wartość z klientem. Rezultatem będzie utrata zysku, którego nigdy już nie odzyskamy.

Jeśli zamierzacie osiągnąć założony roczny cel sprzedaży –  a myślę, że tak, to te cztery wskazówki będą wam dobrze służyć.



Mark Hunter



Źródło: blog Marka Huntera

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl