4 szybkie wskazówki, jak osiągnąć roczny plan

Zostały tylko dwa miesiące do końca roku. Jak pewnie się czujesz z wykonaniem swojego rocznego planu? Nie jest jeszcze za późno, niezależnie od tego, co myślisz. Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to odpuścić sobie końcówkę roku.



Oto 4 wskazówki, jakie teraz możesz wykorzystać:



Po pierwsze, najlepiej i najszybciej osiąga się wyniki robiąc biznes z istniejącymi klientami. Umów spotkania lub przynajmniej wykonaj telefon do każdego z istniejących klientów. Cel jest jeden: zwiększenie wolumenu sprzedaży już teraz.



To oznacza szukanie nowych możliwości sprzedażowych, ale również sprzedaż „rutynową”. Nakłonienie klienta, by np. uzupełnił zapasy. Trzeba uczciwie postawić sprawę: Chodzi o pomoc w wykonaniu planu sprzedażowego. Jeśli zapewnialiśmy dobrą obsługę i zbudowaliśmy dobre relacje, to klient z pewnością uszanuje naszą otwartość. Będziecie pozytywnie zaskoczeni skutecznością takiego prostego podejścia.



Po drugie,  zwiększ aktywność jeśli chodzi o potencjalnych klientów, co do których masz przypuszczenia, że mogą kupić. Wiele firm miało dobry rok i szukają możliwości wydania pieniędzy. Nie będziesz o tym wiedział, jeśli nie zapytasz. Bycie otwartym i uczciwym, co do swoich zamiarów, jest bardzo dobrą strategią również w tym przypadku.



Po trzecie, poświęć dodatkowe 30 minut dziennie na kontakty telefoniczne z potencjalnymi klientami, którzy dobrze rokują. To są klienci, co do których możesz mieć przekonanie, że nie kupią w najbliższym czasie, ale oni cię znają. Skontaktuj się z nimi. To zajmie chwilę, a fakt, że już wcześniej zacząłeś budować z nimi relacje, pomoże zamienić ich w realnych klientów.



Po czwarte, raz w tygodniu wysyłaj maile do potencjalnych klientów, niezależnie od tego jaki mają potencjał. (Zauważcie, że ustawiłem listę wskazówek w malejącej kolejności w zależności o poziomu sprzedaży, które generują).



Czwarta wskazówka jest pewnym podsumowaniem i powtórzeniem. Chcemy sprzedawać ludziom, którzy w pierwszej kolejności chcieliby kupić pod koniec roku. Skup się zatem na korzyściach, jakie klient odniesie kupując właśnie w tym okresie roku.



Zauważcie, że żadna ze wskazówek nie mówi o sezonowej obniżce cen. Jestem przeciwny używaniu obniżek cenowych w celu osiągnięcia rocznych wyników sprzedażowych, z dwóch powodów. Po pierwsze oddajemy nasz zysk, a to jest to, co oczekujemy na końcu roku!



Po drugie niszczymy relację cena – wartość z klientem. Rezultatem będzie utrata zysku, którego nigdy już nie odzyskamy.

Jeśli zamierzacie osiągnąć założony roczny cel sprzedaży –  a myślę, że tak, to te cztery wskazówki będą wam dobrze służyć.



Mark Hunter



Źródło: blog Marka Huntera