4 błędy na koniec roku, które będą was kosztować pieniądze

img_662
Waszym celem w tym momencie roku jest osiągnąć cel sprzedaży za 2013 rok. Celów nie wyznacza się po to, by ich nie osiągać.



Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać i skupiać się  jedynie na planie, zwłaszcza, że wielu sprzedawców popełnia 4 następujące błędy, które przekładają się na realne straty finansowe.



1. Nieznajomość stanów magazynowych. Innymi słowy sprzedawcy nie wiedzą, czy towar, który właśnie sprzedali/sprzedają będzie jeszcze dostępny w tym roku podatkowym.



To zadziwiające, że każdego roku dostaję telefony od sprzedawców, którzy dosłownie jęczą, że mają zamówienia, ale nie mają towaru. Prawda jest taka, że to waszym obowiązkiem jest wiedzieć i sprawdzić, czy to, co chcecie sprzedać, jest dostępne. W przeciwnym wypadku, to tylko strata czasu.



2. Sugerowanie klientowi, że pewne zamówienia będą możliwe na początku przyszłego roku. Przyszły rok nie istnieje, gdy staracie się osiągnąć tegoroczny plan sprzedażowy! Nie sugerujcie zatem klientowi, świadomie bądź nie, że najlepiej będzie poczekać do przyszłego roku. Dajecie w ten sposób sygnał, że sprzedaż teraz jest mało dla was istotna.



3.Nieupewnienie się, czy dział finansowy firmy, odpowiedzialny m.in. za fakturowanie, będzie w stanie zająć się konkretnymi sprzedażami jeszcze w tym roku.



Jestem zawsze zdziwiony widząc firmy, które pozwalają, by pewne działy były dosłownie zamykane przed końcem roku, ale tak się  zdarza. Produkt jest zamówiony, być może nawet dostarczony, ale dział finansowy nie mógł sobie poradzić z wystawieniem faktury jeszcze w tym roku sprzedażowym. Rezultat to zamknięta sprzedaż, której nie zaliczymy do tegorocznego planu, bo ktoś z działu finansowego miał wolne.



4. Brak pewności siebie i wiary, że można osiągnąć cel.



To również zadziwiające, co może się wydarzyć  w krótkim okresie czasu, gdy ludzie są pewni siebie i tego, co sprzedają. Nie pozwalajcie sobie, nawet przez moment, na myślenie, że nie dacie rady wyrobić planu sprzedażowego. Jeśli nie wierzycie w siebie, to jak możecie oczekiwać, że klienci w was uwierzą,  że przekonają się do współpracy z wami?



Osiągnięcie założonych celów w 2013 roku to nie opcja. To coś, co musi być zrobione. Nie bądźcie ofiarami swoich własnych wad.





Mark Hunter



Tekst oryginalny: http://thesaleshunter.com/4-mistakes-that-will-cost-you-year-end-money/

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl