29 pytań dotyczących terytorium sprzedażowego
Poniższe pytania należą do tych, które powinien zadać sobie każdy sprzedawca. Są one kluczowe w realizacji planu sprzedażowego. Poświęć swój czas na poszukanie odpowiedzi na pytania , by lepiej zrozumieć swoich klientów i samego siebie.
- Co tak naprawdę lubię w swoich klientach?
- Czego najbardziej nie lubię w swoich klientach?
- Co moi klienci lubią we mnie i jak to sprawdzam?
- Co moi klienci lubią u mojej konkurencji?
- Czy mój klient powiedziałby, że jestem ważny dla jego biznesu?
- Czy naprawdę znam cele moich klientów?
- Gdy klient odchodzi, to czy znam prawdziwy powód i co zwykle robię, by temu zapobiec?
- Jakie są trzy najważniejsze powody, dla których ludzie chcą ode mnie kupować i jak to sprawdzam?
- Jakie są trzy powody, dla których ludzie nie chcą ode mnie kupować i jak to sprawdzam?
- Gdy dzwonię do klienta, to co podczas rozmowy robię dobrze, a z czym mam problem?
- Jaki jest jeden duży cel, który muszę osiągnąć, by rozwijać swoje terytorium sprzedażowe?
- Co jest dla mnie przeszkodą w osiąganiu celów?
- Jakie rzeczy, które robię każdego tygodnia nie pomagają mi w zwiększaniu sprzedaży i rozbudowywaniu mojego terytorium?
- Co muszę zrobić/ czego potrzebuję, by wykonywać swoją pracę z większym zaangażowaniem i pasją?
- Gdy klient nie kupuje ode mnie, to czy znam powód, dla którego tak się dzieje i jaki mam plan naprawczy?
- Czy moi klienci polecają mnie innym i co muszę zrobić, by robili to częściej?
- Co muszę zrobić, by ograniczyć ilość czasu, który poświęcam na podróże każdego tygodnia/miesiąca?
- Jakich rzeczy nie robię, a które przynosiły mi sukcesy w przeszłości?
- Czy gdybym stanął przed niebezpieczeństwem utraty mojego największego klienta, to co muszę zrobić, by szybko uzupełnić brak klienta?
- Jak naprawdę zdeterminowany jestem, by osiągać swoje cele zawodowe? Czy mam inne cele w życiu, które chcę osiągnąć bardziej? Jakie to są cele?
- Co robię, jakie zadaję pytania, by zaangażować klienta w proces sprzedażowy?
- Czy potrafię szybko odróżnić klienta z potencjałem od klienta, na którego nie warto tracić czasu?
- Czy gdybym musiał szkolić nowego sprzedawcę, jakich pięć wskazówek, bym mu udzielił, by odniósł sukces?
- Ile telefonów/spotkań średnio muszę wykonać, by potencjalny klient zdecydował się kupić?
- Jaki procent leadów staje się klientami i jak długo trwa taki proces?
- Jak wygląda profil głównych decydentów w firmie klienta, którzy odpowiadają za zakup?
- Jak wygląda profil ludzi, którzy mają realny wpływ na głównych decydentów?
- Jak według mnie wygląda idealny klient?
- Co musiałbym zrobić, by wykonywać jeszcze jeden telefon sprzedażowy więcej w ciągu tygodnia pracy?
- Gdy zadasz sobie te pytania, to skoncentruj się na jednym lub dwóch obszarach, które według Ciebie mają największy wpływ na Twoją karierę.
Mark Hunter
Mark Hunter, jest autorem książski “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.
Oryginalny artykuł znajduje się tutaj