29 pytań dotyczących terytorium sprzedażowego


Poniższe pytania należą do tych, które powinien zadać sobie każdy sprzedawca. Są one kluczowe w realizacji planu sprzedażowego. Poświęć swój czas na poszukanie odpowiedzi na pytania , by lepiej zrozumieć swoich klientów i samego siebie.

  • Co tak naprawdę lubię w swoich klientach?
  • Czego najbardziej nie lubię w swoich klientach?
  • Co moi klienci lubią we mnie i jak to sprawdzam?
  • Co moi klienci lubią u mojej konkurencji?
  • Czy mój klient powiedziałby, że jestem ważny dla jego biznesu?
  • Czy naprawdę znam cele moich klientów?
  • Gdy klient odchodzi, to czy znam prawdziwy powód i co zwykle robię, by temu zapobiec?
  • Jakie są trzy najważniejsze powody, dla których ludzie chcą ode mnie kupować i jak to sprawdzam?
  • Jakie są trzy powody, dla których ludzie nie chcą ode mnie kupować i jak to sprawdzam?
  • Gdy dzwonię do klienta, to co podczas rozmowy robię dobrze, a z czym mam problem?
  • Jaki jest jeden duży cel, który muszę osiągnąć, by rozwijać swoje terytorium sprzedażowe?
  • Co jest dla mnie przeszkodą w osiąganiu celów?
  • Jakie rzeczy, które robię każdego tygodnia nie pomagają mi w zwiększaniu sprzedaży i rozbudowywaniu mojego terytorium?
  • Co muszę zrobić/ czego potrzebuję, by wykonywać swoją pracę z większym zaangażowaniem i pasją?
  • Gdy klient nie kupuje ode mnie, to czy znam powód, dla którego tak się dzieje i jaki mam plan naprawczy?
  • Czy moi klienci polecają mnie innym i co muszę zrobić, by robili to częściej?
  • Co muszę zrobić, by ograniczyć ilość czasu, który poświęcam na podróże każdego tygodnia/miesiąca?
  • Jakich rzeczy nie robię, a  które przynosiły mi sukcesy w przeszłości?
  • Czy gdybym stanął przed niebezpieczeństwem utraty mojego największego klienta, to co muszę zrobić, by szybko uzupełnić brak klienta?
  • Jak naprawdę zdeterminowany jestem, by osiągać swoje cele zawodowe? Czy mam inne cele w życiu, które chcę osiągnąć bardziej? Jakie to są cele?
  • Co robię, jakie zadaję pytania, by zaangażować klienta w proces sprzedażowy?
  • Czy potrafię szybko odróżnić klienta z potencjałem od klienta, na którego nie warto tracić czasu?
  • Czy gdybym musiał szkolić nowego sprzedawcę, jakich pięć wskazówek, bym mu udzielił, by odniósł sukces?
  • Ile telefonów/spotkań średnio muszę wykonać, by potencjalny klient zdecydował się kupić?
  • Jaki procent leadów staje się klientami i jak długo trwa taki proces?
  • Jak wygląda profil głównych decydentów w firmie klienta, którzy odpowiadają za zakup?
  • Jak wygląda profil ludzi, którzy mają realny wpływ na głównych decydentów?
  • Jak według mnie wygląda idealny klient?
  • Co musiałbym zrobić, by wykonywać jeszcze jeden telefon sprzedażowy więcej w ciągu tygodnia pracy?
  • Gdy zadasz sobie te pytania, to skoncentruj się na jednym lub dwóch obszarach, które według Ciebie mają największy wpływ na Twoją karierę.

Mark Hunter




Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl