Szkolenia motywacyjne w sprzedaży. Czy takie coś istnieje?

img_584
Dostaję regularnie zapytania, czy oferuję również sprzedażowe szkolenia motywacyjne.Odpowiedź wbrew pozorom nie jest tak oczywista.



Z jednej strony chciałbym powiedzieć “tak”, ale w rzeczywistości, nie zajmuję się takimi szkoleniami, nikt tego nie robi, a jeśli ktoś twierdzi, że tak, to bardzo chciałbym gdzie tkwi sekret ich sukcesu.



Jestem bardzo sceptyczny z jednego prostego powodu – nie można kogoś nauczyć motywacji.



Motywacja nie jest pakietem umiejętności. Jest postawą, a tej nie można nauczyć. Najlepsze, co ja lub ktokolwiek inny możemy zrobić, to jedynie wytłumaczyć jak powinno wyglądać środowisko sprzyjające wysokiej motywacji. Tak więc, gdy ktoś prosi mnie o szkolenie motywacyjne, to uważam, że tak naprawdę mówi: „Pokaż mi jak stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wysokiej motywacji do pracy wśród moich sprzedawców.

A to jest coś, co uwielbiam robić!



Wyzwaniem w tym zadaniu jest pomaganie ludziom w zrozumieniu, że zwrot z takiej inwestycji jest znaczny. Mocno wierzę, że jeśli nie można zmierzyć takiego zwrotu, to takiego szkolenia nie warto przeprowadzać.

Google nie miałoby takiej pozycji (dominującej siły w branży) gdyby nie ich pasja do mierzenia i analizowania wszystkiego. Myślę dokładnie tak samo. Motywację można mierzyć działaniami sprzedawców – odbiciem wysokiej motywacji jest współczynnik zamkniętych sprzedaży, ich zyskowność, liczba pozyskanych klientów i tak dalej.



Jeśli jesteście sceptyczni, co do możliwości mierzenia poziomu motywacji, to wystarczy przyjrzeć się pracy dwóch zespołów sprzedażowych – jednego zmotywowanego a drugiego nie. Gwarantuję, że różnica w osiąganych wynikach będzie bardzo zaskakująca.

Gdy myślicie o motywacyjnym szkoleniu sprzedażowym, to wolałbym abyscie myśleli o zmianie środowiska i wsparciu, jakie powinien zapewniać menedżer w połączeniu ze wskazaniem kierunku działania oraz spowodowaniu, by podwładni mieli poczucie, że to co robią ma sens. To jest coś, czego mogę nauczyć.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj









Polecane książki Przywództwo w czasach niepewności gospodarczej