Przywództwo w sprzedaży i przygotowania na rok 2013
Jak wygląda Twój plan sprzedażowy na rok 2013? Czy skupia się na taktycznych celach, które musisz osiągnąć? Jeśli tak, to dobrze, ale czy również skupia się na przywództwie w sprzedaży oraz na tym, jak zamierzasz osiągać założone cele?
Wnioski do jakich ja dochodzę, to fakt, że zbyt wiele planów sprzedażowych nie zawiera bardzo ważnego elementu – przywództwa w sprzedaży.
Co przez to rozumiem? Oto kilka pytań, na które warto sobie odpowiedzieć.
- Czy masz ustalone cele odnośnie budowania nowych relacji?
- Jak dużo czasu zamierzasz poświęcić na pracę razem z klientem w osiąganiu jego celów i badanie nowych możliwości rozwoju jego biznesu?
- Jaki masz plan własnego rozwoju osobistego?
- Jaki masz plan odnośnie pomagania ludziom w swoim otoczeniu tak, by osiągali sukcesy?
Mógłbym tak wymieniać jeszcze długo, ale mam nadzieję, że rozumiesz ideę.
Zbyt wiele rocznych planów sprzedażowych to tylko kolumny liczb stworzonych zgodnie z pewną matrycą, w celu osiągnięcia pewnych szczególowych celów.
Uważam, że kluczową częścią przywództwa jest umiejętność wyznaczania celów i posiadanie dokładnych narzędzi, dzięki którym będziemy w stanie mierzyć skuteczność realizacji tych celów. Jednakże przywództwo w sprzedaży to zagadnienia daleko szersze. Ma ono wiele wspólnego z intelektualnym rozwojem własnym oraz osób, które Cię otaczają.
To właśnie dzięki rozwojowi intelektualnemu możliwy jest rozwój, wzrost sprzedaży.
Nie ma znaczenia jaka jest Twoje stanowisko w sprzedaży. Możesz równie dobrze dopiero zaczynać jako sprzedawca. Niezależnie od tego, będziesz stale musiał rozwijać swój zestaw umiejętności przywódczych w całym roku 2013. Praca w sprzedaży stale się zmienia, a ci, którym nie uda się zostać liderami sprzedaży, nie popracują w sprzedaży długo.
Sprzedaż polega na pomaganiu ludziom w osiąganiu rzeczy i celów, które sami klienci uważali za niemożliwe do osiągnięcia.
Spraw, by rok 2013 był rokiem, w którym podniesiesz swoje zdolności przywódcze na kolejny poziom.
Mark Hunter, jest autorem książski “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.
Oryginalny artykuł znajdue się tutaj