Przywództwo w sprzedaży i przygotowania na rok 2013

img_228
Jak wygląda Twój plan sprzedażowy na rok 2013? Czy skupia się na taktycznych celach, które musisz osiągnąć? Jeśli tak, to dobrze, ale czy również skupia się na przywództwie w sprzedaży oraz na tym, jak zamierzasz osiągać założone cele?

Wnioski do jakich ja dochodzę, to fakt, że zbyt wiele planów sprzedażowych nie zawiera bardzo ważnego elementu – przywództwa w sprzedaży.

Co przez to rozumiem? Oto kilka pytań, na które warto sobie odpowiedzieć.

  • Czy masz ustalone cele odnośnie budowania nowych relacji?
  • Jak dużo czasu zamierzasz poświęcić na pracę razem z klientem w osiąganiu jego celów i badanie nowych możliwości rozwoju jego biznesu?
  • Jaki masz plan własnego rozwoju osobistego?
  • Jaki masz plan odnośnie pomagania ludziom w swoim otoczeniu tak, by osiągali sukcesy?

Mógłbym tak wymieniać jeszcze długo, ale mam nadzieję, że rozumiesz ideę.

Zbyt wiele rocznych planów sprzedażowych to tylko kolumny liczb stworzonych zgodnie z pewną matrycą, w celu osiągnięcia pewnych szczególowych celów.



Uważam, że kluczową częścią przywództwa jest umiejętność wyznaczania celów i posiadanie dokładnych narzędzi, dzięki którym będziemy w stanie mierzyć skuteczność realizacji tych celów. Jednakże przywództwo w sprzedaży to zagadnienia daleko szersze. Ma ono wiele wspólnego z intelektualnym rozwojem własnym oraz osób, które Cię otaczają.



To właśnie dzięki rozwojowi intelektualnemu możliwy jest rozwój, wzrost sprzedaży.

Nie ma znaczenia jaka jest Twoje stanowisko w sprzedaży. Możesz równie dobrze dopiero zaczynać jako sprzedawca. Niezależnie od tego, będziesz stale musiał rozwijać swój zestaw umiejętności przywódczych w całym roku 2013. Praca w sprzedaży stale się zmienia, a ci, którym nie uda się zostać liderami sprzedaży, nie popracują w sprzedaży długo.



Sprzedaż polega na pomaganiu ludziom w osiąganiu rzeczy i celów, które sami klienci uważali za niemożliwe do osiągnięcia.

Spraw, by rok 2013 był rokiem, w którym podniesiesz swoje zdolności przywódcze na kolejny poziom.



Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajdue się tutaj