Nieetyczne zachowanie konkurencji

img_543
Czy pozwalasz, by konkurencja określała to jak i co sprzedajesz? Nie jestem osobą, która specjalnie przejmuje się tym, co mówi konkurencja na mój temat, ale zaczynam się niepokoić, gdy słyszę od sprzedawców, że oni nie potrafią sobie radzić w takiej sytuacji.



Najlepsza obrona, to dobra i mądra obrona.



Jeśli konkurent rozsiewa szkodliwe plotki na temat Ciebie i Twojego biznesu, nawet przez moment nie myśl, by odpłacić się takim samym działaniem. W mojej opinii, to nie ma nic wspólnego z przywództwem w sprzedaży.



Konkurencja stosuje takie nieetyczne metody, czyli kłamstwa, najczęściej wtedy, gdy się Ciebie boi, lub wtedy, gdy uważa, że Twoi klienci są wrażliwi na takie działania i łatwo ich w ten sposób pozyskać.



Pozwólcie, że omówię oba przypadki. Po pierwsze, jeśli plotki są rozprzestrzeniane dlatego, że konkurent się Ciebie boi, lub uważa, że masz nad nim przewagę , to wykorzystaj ten lęk na swoją korzyść. Pokaż klientom jaka jest Twoja realna pozycja na rynku i skonfrontuj ją z pozycją konkurencji. Tylko bez zbędnej agresji i pychy. Innymi słowy koncentruj się na sobie w odpieraniu ataku, a nie na konkurencie. To całkowicie poprawne i naturalne, by mówić innym, że jest się zadowolonym z własnej firmy, dumnym z własnej postawy i wysokiej jakości produktów, które sprzedajemy. Należy jedynie pamiętać, by skupiać się na tym, jak my i nasz produkt przyczynimy się do sukcesu klienta, a nie na tym jak produkt konkurencji może klientowi zaszkodzić. Wnioski klient wyciągnie sam.



Jeśli konkurencja rozsiewa plotki na Twój temat ponieważ uważa, że jesteś wrażliwy na takie ataki i łatwo będzie przejąć Twoich klientów, to świetnym rozwiązaniem jest bycie aktywnym i widocznym tak bardzo, jak to tylko możliwe. Jest kryzys, tracisz klientów, ale nie pozwól, by ta sytuacja szkodziła Twoim aktywnym, obecnym klientom.



Środki, jakimi dysponujesz mogą ograniczać liczbę spotkań bezpośrednich z klientem, ale to tylko oznacza, że musisz wykorzystywać wszelkie inne narzędzia, by utrzymywać stały kontakt z klientem (telefon, email, portale społecznościowe) i by być widocznym. Jakichkolwiek środków użyjesz, zawsze skupiaj się na kliencie oraz jego korzyściach, których on oczekuje.

Niezależnie od sytuacji, nie myśl o w ogóle, że skutecznie poradzisz sobie z nieuczciwymi atakami konkurencji poprzez stosowanie tych samych metod. Jeśli to zrobisz, to wskoczysz do tego samego „bagna”.



Przywództwo w sprzedaży polega na nadawaniu tonu, wysokich standardów w relacjach biznesowych. Atakowaniem konkurencji nie zdobędziesz sobie przyjaciół i klientów.



Mark Hunter



Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajuje się tutaj

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl