Nieetyczne zachowanie konkurencji

img_543
Czy pozwalasz, by konkurencja określała to jak i co sprzedajesz? Nie jestem osobą, która specjalnie przejmuje się tym, co mówi konkurencja na mój temat, ale zaczynam się niepokoić, gdy słyszę od sprzedawców, że oni nie potrafią sobie radzić w takiej sytuacji.



Najlepsza obrona, to dobra i mądra obrona.



Jeśli konkurent rozsiewa szkodliwe plotki na temat Ciebie i Twojego biznesu, nawet przez moment nie myśl, by odpłacić się takim samym działaniem. W mojej opinii, to nie ma nic wspólnego z przywództwem w sprzedaży.



Konkurencja stosuje takie nieetyczne metody, czyli kłamstwa, najczęściej wtedy, gdy się Ciebie boi, lub wtedy, gdy uważa, że Twoi klienci są wrażliwi na takie działania i łatwo ich w ten sposób pozyskać.



Pozwólcie, że omówię oba przypadki. Po pierwsze, jeśli plotki są rozprzestrzeniane dlatego, że konkurent się Ciebie boi, lub uważa, że masz nad nim przewagę , to wykorzystaj ten lęk na swoją korzyść. Pokaż klientom jaka jest Twoja realna pozycja na rynku i skonfrontuj ją z pozycją konkurencji. Tylko bez zbędnej agresji i pychy. Innymi słowy koncentruj się na sobie w odpieraniu ataku, a nie na konkurencie. To całkowicie poprawne i naturalne, by mówić innym, że jest się zadowolonym z własnej firmy, dumnym z własnej postawy i wysokiej jakości produktów, które sprzedajemy. Należy jedynie pamiętać, by skupiać się na tym, jak my i nasz produkt przyczynimy się do sukcesu klienta, a nie na tym jak produkt konkurencji może klientowi zaszkodzić. Wnioski klient wyciągnie sam.



Jeśli konkurencja rozsiewa plotki na Twój temat ponieważ uważa, że jesteś wrażliwy na takie ataki i łatwo będzie przejąć Twoich klientów, to świetnym rozwiązaniem jest bycie aktywnym i widocznym tak bardzo, jak to tylko możliwe. Jest kryzys, tracisz klientów, ale nie pozwól, by ta sytuacja szkodziła Twoim aktywnym, obecnym klientom.



Środki, jakimi dysponujesz mogą ograniczać liczbę spotkań bezpośrednich z klientem, ale to tylko oznacza, że musisz wykorzystywać wszelkie inne narzędzia, by utrzymywać stały kontakt z klientem (telefon, email, portale społecznościowe) i by być widocznym. Jakichkolwiek środków użyjesz, zawsze skupiaj się na kliencie oraz jego korzyściach, których on oczekuje.

Niezależnie od sytuacji, nie myśl o w ogóle, że skutecznie poradzisz sobie z nieuczciwymi atakami konkurencji poprzez stosowanie tych samych metod. Jeśli to zrobisz, to wskoczysz do tego samego „bagna”.



Przywództwo w sprzedaży polega na nadawaniu tonu, wysokich standardów w relacjach biznesowych. Atakowaniem konkurencji nie zdobędziesz sobie przyjaciół i klientów.



Mark Hunter



Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajuje się tutaj