3 strategie, które spowodują, że potencjalny klient przeczyta Twój e-mail
Tytuł Twojej wiadomości powinien zawierać takie słowa jak strategiczny, wartość, przywództwo, zysk, zaufanie, przewaga konkurencyjna.
Sprawienie, by potencjalny klient zechciał otworzyć Twoją wiadomość jest jedynie pierwszym krokiem w marketingu internetowym. Drugim zadaniem jest sprawić, by klient rzeczywiście przeczytał Twojego emaila. Pierwsze zdanie wyznaczy ton i będzie kluczowe dla dalszego zaangażowania klienta.
Zacznijmy od tego, co można zrobić źle. Oto kilka przykładów, jak zazwyczaj zaczynamy naszego emaila:
- Nazywam się…
- Pracuję dla..
- Moja firma zajmuje się…
- Pomogliśmy wielu…
- Jesteśmy odpowiedzialni za…
Chcecie wiedzieć, co jest złego w powyższych? One dotyczą nadawcy. “Krzyczą”: “Zamierzam coś ci sprzedać!’
Wywierają okropne pierwsze wrażenie, wyglądają jak tysiące innych emaili. Lista zarzutów jest zresztą długa. Jeśli macie się czegoś nauczyć z lektury tego artykułu, to jednej rzeczy – poszukiwanie klientów nie dotyczy Was, ale potencjalnego klienta właśnie. I to na nim powinniście się skupiać wysyłając pierwszego emaila.
Jak to zrobić dobrze? Oto trzy strategie:
Strategia 1: Zainteresuj. Najbardziej popularne są odniesienia osobiste np. zwróceni się po imieniu, ale możliwości jest znacznie więcej. Na przykład może to być jakieś wydarzenie charakterystyczne dla danej branży, działanie konkurencji, ostatni zakup, roczny lub kwartalny raport, promocja itp.
Cokolwiek wybierzesz, musisz mieć pewność, że odnosisz się do czegoś, co jest istotne dla klienta. Oto kolejny przykład:
„Państwa ostatni zakup od firmy ABC…”
Strategia 2: Bądź ekspertem. Ludzie są bardzo zaabsorbowani swoimi codziennymi czynnościami i często nie mogą być na bieżąco jeśli chodzi o pełną wiedzę o tym, co się dzieje w branży. Twoja wiedz, jako eksperta może być dla nich bezcenna. Gdy coś się zmienia w branży, np. coś co będzie miało wpływ na ich biznes, ma charakter typowo regulacyjny, jest ciekawym branżowym wydarzeniem, działania konkurencji etc., to należy podzielić się takimi informacjami z potencjalnym klientem. Nie zakładaj z góry, że On już to wie. Sam fakt, że możesz pokazać klientowi, że służysz mu swoją wiedzą, będzie Cię pozytywnie wyróżniał na tle konkurencji. Maila możemy rozpocząć np. od: „W ciągu ostatnich 18 miesięcy nastąpiła ogromna zmiana w…”
Strategia 3: Słowa kluczowe. Wyróżnić możesz się również używając konkretnych słów. Najprościej stworzyć jakąś wartość. To te same słowa, które napisałem w pierwszym akapicie niniejszego artykułu, a które należy używać w zależności od adresata.
Mark Hunter
Mark Hunter, jest autorem książski “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.
Oryginalny artykuł znajduje się tutaj