Sześć głupich zdań, które mówią sprzedawcy, by zamknąć sprzedaż

img_519
Poniżej znajdziecie nieprawidłowe zdania, które zdarza się sprzedawcom powiedzieć w trakcie prezentowania ceny lub próby zamknięcia sprzedaży. Zwykle kończy się to obniżeniem ceny!

  • Czy kiedykolwiek zdarzyło się Panu/Pani powiedzieć, że cena jest dobra…
  • Czy to więcej niż się Panu/Pani wydawało?
  • Czy jest Pan/Pani zaniepokojona ceną?
  • Jak się Panu/Pani wydaje, czy cena jest adekwatna do jakości produktu/usługi?
  • Jestem pewien, że cena jest elastyczna i możemy…
  • Myślę, że mogę znaleźć coś tańszego…

Czytając powyższe pytania, pewnie odetchnęliście z ulgą, ponieważ nie przypominacie sobie, byście używali taki zwrotów. Tylko, że znaczna część ludzi używa różnych wariacji tych zwrotów, i nie zdaje sobie z ego sprawy.



Mówimy takie rzeczy, bo nie jesteśmy pewni siebie bądź produktu, a przede wszystkim chcemy za wszelką cenę zamknąć sprzedaż i utrzymać przyjacielskie stosunki z klientem. Duży błąd!



Nigdy, zatem nie starajmy się zamykać sprzedaży jeśli nie jesteśmy pewni ceny i jej relacji do korzyści z produktu lub usługi. Bez tej pewności nie ma szans na sprzedaż i jednoczesne uzyskanie najwyższego, możliwego zysku.



Przyjacielskie relacje z klientem, są jak najbardziej pożądane w ciągu całego procesu, ale gdy przychodzi do twardych negocjacji odnośnie ceny, to nie mogą one przesłonić Wam tego, co najważniejsze – waszego zysku! To też nie może być jedyny argument, dla którego uda Wam się zamknąć sprzedaż. W takiej sytuacji efekt, jaki uzyskacie to jedynie irytacja przełożonego, ponieważ firma na tym traci.



Gdy przedstawiacie cenę musicie być jej całkowicie pewni. Ta pewność powinna wyrażać się w Waszym tonie głosu i mowie ciała. Reszta jest milczeniem. To właśnie cisza po prezentacji ceny jest tym, co niszczy sprzedawcę, gdy nie jest jej pewien. Ona obezwładnia sprzedawcę i zmusza go do mówienia głupot wymienionych powyżej. Zaprezentujcie cenę i czekajcie na odpowiedź klienta.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj


Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl