Sukces w sprzedaży


Sukces w sprzedaży nie zależy od tego, co sprzedajesz, ale jak sprzedajesz. Jako, że rok 2012 zbliża się do końca, nadszedł czas, by ocenić kto i co jest odpowiedzialne za Twój sukces…lub jego brak.



Otóż sukces lub porażka w sprzedaży zależy wyłącznie od Ciebie i czas najwyższy wziąć odpowiedzialność za swoje działania oraz przestać zwalać winę za porażki na to, co sprzedajesz, czyli na produkt lub usługę. Zmarły niedawno Zig Ziglar bardzo dużo mówił o tym problemie. Wierzył mocno, że to właśnie nastawienie do pracy i sprzedaży determinuje sukces lub porażkę.



Gdy narzekamy, że nie sprzedajemy więcej niż moglibyśmy, ponieważ nie mamy nowych produktów lub cena jest zbyt wysoka, to jedyna rzecz jaką robimy to usprawiedliwiamy samych siebie. Dajemy sobie wymówkę, uzasadniamy własną porażkę.



Wymówki może i są skuteczne, gdy jesteśmy dziećmi lub nastolatkami, ale dorośli ludzie, którzy żyją ze sprzedaży i marnują swój czas na wymyślanie wymówek nie poprawią swojej sytuacji. Jeśli chcemy odnieść sukces, to w pierwszej kolejności musimy zacząć zmieniać samych siebie.



2012 już jest na finiszu i musimy dążyć do tego, by zamknąć jak najwięcej sprzedaży jeszcze w tym roku. Jednocześnie musimy zacząć analizę, tego co musimy zmienić, by odnieść jeszcze większy sukces w 2013.



Przyjrzyjmy się sobie i własnej postawie.

Jeśli nie wierzysz w 110% w siebie i w sposób w jaki możesz pomóc swoim klientom, to jak możesz oczekiwać, że oni będą skłonni uwierzyć Tobie? Sprzedaż zaczyna się „u Ciebie” a nie z produktem lub usługą, którą sprzedajesz.

Z kim wchodzisz w relacje? Czy są to ludzie o negatywnym nastawieniu?



Mówiłem o tym dużo już wcześniej, ale warto przypomnieć o tym raz jeszcze. Zbyt wielu sprzedawców zaczyna swój dzień w biurach, wymieniając informacje z innymi sprzedawcami. Te „informacje”, to najczęściej nic innego jak narzekania, licytacje kto ma gorzej.

Lista jest długa, ale jestem pewien, że mnie rozumiecie. To Ty, a nie to co sprzedajesz jest źródłem Twoje sukcesu/porażki.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj