Kalendarz leniwego sprzedawcy

img_258
Wszyscy zaczynamy rok z taka samą ilością dni – 365. Ile z tych dni będzie jednak naprawdę efektywnych, to już zupełnie inna sprawa.



By podać Wam przykład, jak niektórzy sprzedawcy marnują większą część roku przedstawiam kilka liczb. Smutnym komentarzem jest fakt, że wiele z poniższych, choć wydają się głupie, są rzeczywistością a nie fikcją dla wielu sprzedawców:



Z 365 dni odliczamy:

  • 104 weekendy
  • 12 dni śwątecznych
  • 15 dni urlopu
  • 5 dni na zwolnieniach chorobowych
  • 10 dni na spotkaniach firmowych/wyjazdach integracyjnych
  • 50 dni to praca biurowa/administracja

Pozostaje więć 169  dni sprzedażowych, a od nich odejmujemy

  • 10 dni, czyli pierwsze dwa tygodnie roku na “przygotowanie się do pracy”!
  • 12 dni, które “wypadają” np. między  Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem itp.
  • 35  poniedziałków — “ponieważ to nie są dobre dni na kontakt z klientem, bo zapewne jest zajęty przygotowywaniem się do tygodnia pracy”!
  • 35 piątków — “ponieważ pod koniec tygodnia ostatnią rzeczą, jaką klient chce to telefon od  sprzedawcy”!
  •  7 dni, gdy komputer/system nawalił i nic nie możemy zrobić.
  • 4 dni na wykłócanie się z menedżerem o kwartalne plany sprzedażowe.
  • 3 dni przeznaczone na narzekanie na plany wynagrodzeń/strukturę wynagrodzeń.
  • 6  dni na narzekanie na “strasznych” i “głupich” klientów.
  • 8  dni na narzekanie innym leniwym sprzedawcom, jak “głupi” są wszyscy inni ludzie.
  • 8  dni na panikowanie odnośnie słabej sprzedaży i z powodu małej ilości czasu na sprzedaż!

Pozostaje 41 dni sprzedażowych!



Nie dziwmy się zatem, że leniwy sprzedawca nie potrafi wyrobić planu! Jeśli mielibyście tylko 41 dni na sprzedaż w ciągu roku, to też pewnie nie udałoby się Wam zrobić planu! Pocieszające w tej sytuacji jest tylko to, że konkurencja postępuje zapewne podobnie.



Mamy Nowy Rok i nową szansę na to, by wyprzedzić konkurencję. Jak zamierzacie wykorzystać swój czas sprzedażowy?



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginbalny artykuł znajduje się tutaj