Jak Ty marnujesz swój czas? Wykorzystanie telefonu, cz. IX
Jako Menedżer Sprzedaży w swojej pracy wykorzystujesz wspaniałe narzędzie komunikacji, jakim jest telefon. Prawdopodobnie używasz telefonu komórkowego i stacjonarnego, ten pierwszy powoli zaczyna zdobywać dominującą pozycję.
Telefon może być narzędziem, które najbardziej oszczędza Twój czas, lub może zniszczyć starannie ułożony i obmyślany osobisty plan pracy. To właśnie skuteczny plan pracy decyduje o Twoim zyskownym działaniu. Aby w pełni panować nad swoim telefonem, rozważ kilka wskazówek:
– unikaj odpowiadania na telefon, kiedy nie jesteś sam, jesteś zajęty, masz spotkanie. Po zakończeniu rozmowy telefonicznej, ciężko jest ponownie przypomnieć sobie wątki dyskusji;
– jeżeli planujesz kontakt z podwładnymi, zaplanuj swoje rozmowy i pooddzwaniaj za jednym razem zawsze, trzymaj pomoce (kartki, długopis, itp.) przy telefonie;
-zwróć uwagę na skłonności do tzw. pogawędek, to jest powszechny złodziej czasu;
– przygotuj swojego asystenta, aby odbierał telefony skierowane do Ciebie, miej wymówkę typu „jest zajęty”, jest na spotkaniu”, itp.
– rozmawiasz, nie masz gotowej w danej chwili odpowiedzi, powiedz że oddzwonisz.
– jeżeli jesteś w danej chwili zajęty, nie odbieraj telefonu. Poproś ewentualnie asystenta o przekazanie informacji , że oddzwonisz;
– miej listę często używanych numerów telefonów w pamięci telefonu, abyś mógł je szybko odszukać
– aby przerwać rozmowę, musisz przeszkodzić sobie, a nie rozmówcy, jeżeli np. rozmowa przedłuża się, stwierdź „ Nie chcę teraz w to się zagłębiać, omówmy na jutrzejszym spotkaniu”;
– na zakończenie, telefon zawsze ma być „ pod ręką”, nigdy go nie szukaj.
Lech Dworaczyński