Jak Ty marnujesz swój czas? Wykorzystanie telefonu, cz. IX

img_62
Jako Menedżer Sprzedaży w swojej pracy wykorzystujesz wspaniałe narzędzie komunikacji, jakim jest telefon. Prawdopodobnie używasz telefonu komórkowego i stacjonarnego, ten pierwszy powoli zaczyna zdobywać dominującą pozycję.

Telefon może być narzędziem, które najbardziej oszczędza Twój czas, lub może zniszczyć starannie ułożony i obmyślany osobisty plan pracy. To właśnie skuteczny plan pracy decyduje o Twoim zyskownym działaniu. Aby w pełni panować nad swoim telefonem, rozważ kilka wskazówek:

– unikaj odpowiadania na telefon, kiedy nie jesteś sam, jesteś zajęty, masz spotkanie. Po zakończeniu rozmowy telefonicznej, ciężko jest ponownie przypomnieć sobie wątki dyskusji;

– jeżeli planujesz kontakt z podwładnymi, zaplanuj swoje rozmowy i pooddzwaniaj za jednym razem zawsze, trzymaj pomoce  (kartki, długopis, itp.) przy telefonie;

-zwróć uwagę na skłonności do tzw. pogawędek, to jest powszechny złodziej czasu;

– przygotuj swojego asystenta, aby odbierał telefony skierowane do Ciebie, miej wymówkę typu „jest zajęty”, jest na spotkaniu”, itp.

– rozmawiasz, nie masz gotowej w danej chwili odpowiedzi, powiedz że oddzwonisz.

– jeżeli jesteś w danej chwili zajęty, nie odbieraj telefonu. Poproś ewentualnie asystenta o przekazanie informacji , że oddzwonisz;

– miej listę często używanych numerów telefonów w pamięci telefonu, abyś mógł je szybko odszukać

– aby przerwać rozmowę, musisz przeszkodzić sobie, a nie rozmówcy, jeżeli np. rozmowa przedłuża się, stwierdź „ Nie chcę teraz w to się zagłębiać, omówmy na jutrzejszym spotkaniu”;

– na zakończenie, telefon zawsze ma być „ pod ręką”, nigdy go nie szukaj.

Lech Dworaczyński

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl