5 powodów, dla których nie chcesz być menedżerem sprzedaży

img_593
Czas wyłożyć karty na stół i powiedzieć jasno, że jeśli jesteś menedżerem sprzedaży, to jesteś w sytuacji bez wyjścia.



Jeśli jesteś sprzedawcą i chcesz awansować na stanowisko menedżera, to czas zmienić zdanie.

Pozwólcie, że podzielę się z Wami 5 powodami, dla których nie opłaca się być menedżerem sprzedaży.



1. Menedżerowie sprzedaży zarządzają procesami. Problem w tym, że w epoce technologii nie ma już żadnego procesu, który nie mógłby być monitorowany i zarządzany przez specjalistyczne programy komputerowe.



2. Menedżerowie sprzedaży mają związane ręce przez zasoby ludzkie, a właściwie przez „dział w firmie, który zajmuje się prewencją biznesową”. Każdy ruch lub zmiana, jaką chce wdrożyć menedżer sprzedaży jest hamowana przez „zasoby ludzkie.” Dlaczego? Ponieważ ten dział boi się wszystkiego, a ich zadaniem nie jest zmiana systemu.



3. Sprzedawcy ignorują typowego menedżera. Z natury są niezależni  i chcą robić, to co sami uważają za słuszne i wtedy kiedy sami chcą. Daj im spis zasad i procedur, to będą robić wszystko, by je ominąć.



4. Menedżerowie nie otrzymują wsparcia. W czasach, gdy tnie się wszystko, co nie generuje zysków, wsparcie, które menedżerowie powinni otrzymywać zostało zredukowane niemalże do zera w większości firm. Skoro zarządzanie procesami jest jedyną rzeczą jaką robią plus czytanie i generowanie raportów, to czują, że nie zasługują na pomoc w codziennej pracy.



5. Menedżerowie są obwiniani za wszystko. Jeśli sprzedaż idzie słabo lub cokolwiek innego złego dzieje się w firmie, to pierwszą osobą, która jest wzywana na dywanik jest właśnie menedżer sprzedaży.



Pomyślcie o tych pięciu powodach. Czy naprawdę chcecie być menedżerami sprzedaży? Te powody i dziesiątki innych są tym, dlaczego mam misję, która ma zmienić rolę menedżera sprzedaży w coś innego.



W następnych moich artykułach dowiecie się więcej o tym, kim musi stać się menedżer sprzedaży, by odnosił sukcesy.





Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj


Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl