5 powodów, dla których nie chcesz być menedżerem sprzedaży

img_593
Czas wyłożyć karty na stół i powiedzieć jasno, że jeśli jesteś menedżerem sprzedaży, to jesteś w sytuacji bez wyjścia.



Jeśli jesteś sprzedawcą i chcesz awansować na stanowisko menedżera, to czas zmienić zdanie.

Pozwólcie, że podzielę się z Wami 5 powodami, dla których nie opłaca się być menedżerem sprzedaży.



1. Menedżerowie sprzedaży zarządzają procesami. Problem w tym, że w epoce technologii nie ma już żadnego procesu, który nie mógłby być monitorowany i zarządzany przez specjalistyczne programy komputerowe.



2. Menedżerowie sprzedaży mają związane ręce przez zasoby ludzkie, a właściwie przez „dział w firmie, który zajmuje się prewencją biznesową”. Każdy ruch lub zmiana, jaką chce wdrożyć menedżer sprzedaży jest hamowana przez „zasoby ludzkie.” Dlaczego? Ponieważ ten dział boi się wszystkiego, a ich zadaniem nie jest zmiana systemu.



3. Sprzedawcy ignorują typowego menedżera. Z natury są niezależni  i chcą robić, to co sami uważają za słuszne i wtedy kiedy sami chcą. Daj im spis zasad i procedur, to będą robić wszystko, by je ominąć.



4. Menedżerowie nie otrzymują wsparcia. W czasach, gdy tnie się wszystko, co nie generuje zysków, wsparcie, które menedżerowie powinni otrzymywać zostało zredukowane niemalże do zera w większości firm. Skoro zarządzanie procesami jest jedyną rzeczą jaką robią plus czytanie i generowanie raportów, to czują, że nie zasługują na pomoc w codziennej pracy.



5. Menedżerowie są obwiniani za wszystko. Jeśli sprzedaż idzie słabo lub cokolwiek innego złego dzieje się w firmie, to pierwszą osobą, która jest wzywana na dywanik jest właśnie menedżer sprzedaży.



Pomyślcie o tych pięciu powodach. Czy naprawdę chcecie być menedżerami sprzedaży? Te powody i dziesiątki innych są tym, dlaczego mam misję, która ma zmienić rolę menedżera sprzedaży w coś innego.



W następnych moich artykułach dowiecie się więcej o tym, kim musi stać się menedżer sprzedaży, by odnosił sukcesy.





Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj