4 powody, dla których nisko rentowni klienci niszczą Twój biznes

img_520
Przestań się oszukiwać! Nie zarabiasz żadnych pieniędzy na kliencie, któremu sprzedajesz po niskich cenach, niezależnie od tego co o tym myślisz. Pozwól, że podam Ci 4 powody, dla których tak się dzieje.



Powód 1: Klient, który wymaga niskich cen będzie również klientem, który będzie się czepiał wszystkich innych elementów w całym procesie sprzedażowym.

Klienci, którzy myślą, że mogą wszystko kupić za niską cenę uważają, że mogą zmusić sprzedawcę, by faktycznie godził się na wiele. Tacy klienci tylko marnują Twój cenny czas.



Powód 2: Klient, który dostaje niską cenę z pewnością powie innym, że się ugiąłeś. Skutek będzie jeden. Będziesz miał więcej klientów, którzy będą chcieli kupić w tej samej co on lub nawet niższej.

Ta „wspaniała” strategia z pewnością zaimponuje Twoim klientom, którzy są gotowi płacić więcej. Jak myślisz, jak oni będą się czuli, gdy dowiedzą się, że kupowali drożej, podczas gdy ktoś inny mógł u Ciebie kupić taniej?



Powód 3: Oferowanie obniżki cenowej jest jak narkotyk, któremu trudno się oprzeć. Jeśli zaproponowałeś niższą cenę tylko po to, by zamknąć sprzedaż, to z pewnością będziesz to powtarzał.

Wkrótce cała Twoja pewność siebie i pełne przekonanie co do ceny zniknie, a Ty będziesz myślał, że tylko niska cena może skłonić klienta do zakupu.



Powód 4: Ostatni argument, który dowodzi, że klient, który wymaga tylko niskiej ceny, niszczy Twój biznes, to fakt że tacy klienci nie potrafią dostrzec korzyści, jakie płyną z długoterminowych relacji. Będą zdecydowanie mniej zaangażowani w pracę z Tobą w ciągu całego procesu sprzedażowego.



Ci klienci, którzy są gotowi płacić więcej, którzy rozumieją, że za wyższą ceną ukrytych jest więcej niewymiernych korzyści, cenią takie relacje ze sprzedawcą. To o takich klientów musisz dbać, bo to oni sprawiają, że Twój biznes może się rozwijać.



Niższe ceny, to mniejszy zysk i zachwiane relacje z klientami.



To proste – jeśli interesują Cię krótkoterminowe sprzedaże, to oferuj niskie ceny. Jednakże, jeśli budujesz firmę, która ma przetrwać, to unikaj obniżek za wszelką cenę.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.





Oryginalny artykuł znajduje się tutaj


Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl