Szef coachem

img_111
Coaching jest najbardziej efektywny, gdy przeprowadzany jest przez ludzi spoza firmy. Jednak obowiązkiem każdego szefa jest bycie również trenerem dla swoich ludzi.



Kiedy szef powinien zamienić się w trenera? Wiemy, że nie we wszystkich obszarach szef powinien trenować podwładnych. W jakich, więc powinien wspierać swoich ludzi?



Podstawowym obszarem jest oczywiście troska o rozwój podwładnego. Jakiekolwiek szkolenie pracownika będzie nieskuteczne, jeśli Ty jako menedżer nie włączysz się w aktywne wykorzystywanie wiedzy, którą Twój podwładny zdobył. Tymczasem w rzeczywistości wygląda to mniej więcej tak: Szef wysyła swojego pracownika na szkolenie. Sumienie szefa jest uspokojone, ponieważ zadbał o rozwój podwładnego, zmotywował go… i tyle. Pracownik będzie pracował tak samo. Nadrobi tylko zaległości spowodowane przerwą na szkolenie.



Wsparcie szefa w tym przypadku jest kluczowym elementem podnoszącym skuteczność szkolenia. Istotą szkoleń nie jest ich kolekcjonowanie, ale wdrażanie zdobytej wiedzy w praktyce. Jak pomóc pracownikowi w pełni wykorzystać zdobytą wiedzę? Zanim wyjedzie usiądźcie razem i opracujcie poszczególne tematy, takie jak:



•    Stworzenie listy rzeczy, które należy poprawić w pracy podwładnego.

•    Wyszczególnić te aspekty szkolenia, które będą szczególnie warte zastosowania w pracy.



Szef, po powrocie pracownika ze szkolenia powinien spotkać się z podwładnym, szczegółowo omówić szkolenie. Czy odpowiadało ich oczekiwaniom, na co podwładny zwrócił szczególną uwagę, co ich zaskoczyło itd. Tutaj właśnie znajduje się klucz do sukcesu. Taka rozmowa jest w istocie coachingiem. Podwładny dysponuje nową wiedzą i to on będzie planował jej wykorzystanie. Ty musisz go w tym wspierać i motywować do dalszej nauki.

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl