Dzisiejsze oczekiwania to jutrzejsza norma
Ludzie odnoszący sukcesy, to ludzie zdyscyplinowani. Liderzy są zdyscyplinowani. Ludzie biznesu, którzy odnoszą sukcesy są zdyscyplinowani!
Niezależnie od pozycji, jaką masz, by odnosić sukcesy musisz być zdyscyplinowany. Zdyscyplinowani ludzie wiedzą, że zawsze jest coś do poprawienia. Właśnie dlatego zawsze powtarzam, że dzisiejsze oczekiwania stają się normami dnia jutrzejszego.
Jeśli to czytasz i jesteś menedżerem sprzedaży, to chciałbym abyś pomyślał o obszarach gdzie Twoi podwładni pracują poniżej swojego optymalnego poziomu. Jakie są Twoje oczekiwania? Czego Twoi ludzie oczekują od Ciebie?
Gdy już zaczniesz wymagać więcej i zapewnisz podwładnym odpowiednie szkolenia, które zwiększą ich wydajność, to z biegiem czasu, to czego teraz wymagasz stanie się rutyną, normą.
Jednym z najlepszych przykładów, jaki mi teraz przychodzi do głowy, to raporty kosztowe. Dla wielu sprzedawców robienie raportów kosztowych dokładnie i na czas jest poważnym problemem. Jeśli jesteś menedżerem, który uważa, że dostarczanie takich raportów to norma, to musisz tego wymagać dzisiaj, teraz, konsekwentnie. W taki sposób coś, co miało być normą dzisiaj będzie rutynowym działaniem również jutro.
Bardzo skuteczni pracownicy rozumieją tę zasadę i stosują się do niej. Jakie są zatem obszary, nad którymi musisz jeszcze popracować? Jakie są Twoje oczekiwania co do tego, co chcesz osiągnąć? Zacznij wymagać, a bardzo szybko pożądane zachowania staną się regułą. Obserwując skutecznych sprzedawców możemy szybko zrozumieć, co powoduje, że są skuteczni. To jest proces, który jest jednym ze sposobów, w jaki najlepsi się motywują.
Niezależnie od tego, co robisz zawsze miej przynajmniej jeden obszar, co do którego będziesz wymagał od siebie i swoich ludzi więcej. Skupiaj się na tym i pozwól, by z czasem pewne zachowania stały się normą. Jednym z najłatwiejszych sposobów, by zacząć praktykować takie działania, jako część działań motywujących, to wybrać jeden element w całym procesie sprzedażowym, który chcesz ulepszyć.
To może być ilość wykonanych telefonów, obsługa posprzedażowa klientów, albo coś zupełnie innego. Wybierz coś i ustal nowe zasady i oczekiwania.
Skup się na tym zadaniu, na tym co robisz i czy robisz to na czas. W taki sposób, za jakiś czas nowe oczekiwania staną się Twoim normalnym, pozytywnym nawykiem.
Mark Hunter, jest autorem książski “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.
Oryginalny artykuł znajduje się tutaj
Polecane książki: Przywództwo w czasach niepewności gospodarczej